IGD: Do 2022 roku detaliczny rynek spożywczy w Polsce urośnie do 73,2 mld euro

Autor: dlahandlu.pl 4 kwietnia 2018 11:14

IGD: Do 2022 roku detaliczny rynek spożywczy w Polsce urośnie do 73,2 mld euro fot. Shutterstock

Europejski detaliczny rynek spożywczy zwiększy się do 2022 roku o 377,6 mld euro, do 2.289 mld euro. Wzrost będą napędzać dynamiczne gospodarki Europy Środkowej i Wschodniej, w tym Polska, której rynek będzie rósł średniorocznie o 3,1 proc. – prognozuje firma IGD.

Obecnie, według szacunków IGD, detaliczny rynek spożywczy w Polsce jest wart 62,9 mld euro.

Jak ocenia Jon Wright, szef sprzedaży detalicznej w IGD, najsilniejszymi rynkami będą: Polska, Rumunia i Rosja. - Oczekuje się, że rynek spożywczy w Polsce, Rumunii i Rosji będzie cieszył się dużym wzrostem do 2022 r. Rynki te będą korzystać z większej liberalizacji i integracji z innymi krajami europejskimi – ocenia IGD.

IGD zakłada, że w okresie od 2017 do 2022 roku europejski detaliczny rynek spożywczy będzie rósł średniorocznie (CAGR) o 3,7 proc. Turcja, Rosja i Wielka Brytania będą napędzać 51 proc. europejskiego wzrostu sprzedaży detalicznej artykułów spożywczych.

Najbardziej dynamiczny wzrost sprzedaży w Europie odnotuje Turcja (średniorocznie o 11,7 proc. do 2022 roku). Inne rynki spożywcze w Europie, w tym Niemcy, Francja i Wielka Brytania, będą doświadczać wolniejszego tempa ekspansji. Niemiecki rynek spożywczy będzie ograniczony przez niski przyrost naturalny, a kupujący będą ostrożniej podchodzić do wydatków. Z kolei konsumenci w Wielkiej Brytanii borykają się z wyższą inflacją, co powoduje erozję podwyżek płac, a tym samym bardziej ostrożne podejście do wydatków.

IGD bardzo pozytywnie ocenia perspektywy dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej. - Rosnące wydatki gospodarstw domowych będą napędzać realny wzrost w regionie, ponieważ gospodarka jest wspierana przez wyższe wskaźniki zatrudnienia i stabilne płace – oceniają analitycy IGD.

- Rynek spożywczy w Europie Środkowo-Wschodniej nadal rozwija się w szybkim tempie, a sprzedawcy detaliczni inwestują w swoje sklepy, aby zachęcić klientów do częstszych odwiedzin i spędzenia w nich dłuższego czasu. W większych sklepach pojawiają się restauracje z przekąskami i posiłkami, co pomaga przyciągnąć nowych klientów i wydłużyć czas ich pobytu. Detaliści eksperymentują również z szeregiem nowych technologii, które mają na celu ułatwienie i przyspieszenie zakupów – wymienia IGD.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8959

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.