IGD: Do 2022 roku detaliczny rynek spożywczy w Polsce urośnie do 73,2 mld euro

Autor: dlahandlu.pl 4 kwietnia 2018 11:14

IGD: Do 2022 roku detaliczny rynek spożywczy w Polsce urośnie do 73,2 mld euro fot. Shutterstock

Europejski detaliczny rynek spożywczy zwiększy się do 2022 roku o 377,6 mld euro, do 2.289 mld euro. Wzrost będą napędzać dynamiczne gospodarki Europy Środkowej i Wschodniej, w tym Polska, której rynek będzie rósł średniorocznie o 3,1 proc. – prognozuje firma IGD.

Obecnie, według szacunków IGD, detaliczny rynek spożywczy w Polsce jest wart 62,9 mld euro.

Jak ocenia Jon Wright, szef sprzedaży detalicznej w IGD, najsilniejszymi rynkami będą: Polska, Rumunia i Rosja. - Oczekuje się, że rynek spożywczy w Polsce, Rumunii i Rosji będzie cieszył się dużym wzrostem do 2022 r. Rynki te będą korzystać z większej liberalizacji i integracji z innymi krajami europejskimi – ocenia IGD.

IGD zakłada, że w okresie od 2017 do 2022 roku europejski detaliczny rynek spożywczy będzie rósł średniorocznie (CAGR) o 3,7 proc. Turcja, Rosja i Wielka Brytania będą napędzać 51 proc. europejskiego wzrostu sprzedaży detalicznej artykułów spożywczych.

Najbardziej dynamiczny wzrost sprzedaży w Europie odnotuje Turcja (średniorocznie o 11,7 proc. do 2022 roku). Inne rynki spożywcze w Europie, w tym Niemcy, Francja i Wielka Brytania, będą doświadczać wolniejszego tempa ekspansji. Niemiecki rynek spożywczy będzie ograniczony przez niski przyrost naturalny, a kupujący będą ostrożniej podchodzić do wydatków. Z kolei konsumenci w Wielkiej Brytanii borykają się z wyższą inflacją, co powoduje erozję podwyżek płac, a tym samym bardziej ostrożne podejście do wydatków.

IGD bardzo pozytywnie ocenia perspektywy dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej. - Rosnące wydatki gospodarstw domowych będą napędzać realny wzrost w regionie, ponieważ gospodarka jest wspierana przez wyższe wskaźniki zatrudnienia i stabilne płace – oceniają analitycy IGD.

- Rynek spożywczy w Europie Środkowo-Wschodniej nadal rozwija się w szybkim tempie, a sprzedawcy detaliczni inwestują w swoje sklepy, aby zachęcić klientów do częstszych odwiedzin i spędzenia w nich dłuższego czasu. W większych sklepach pojawiają się restauracje z przekąskami i posiłkami, co pomaga przyciągnąć nowych klientów i wydłużyć czas ich pobytu. Detaliści eksperymentują również z szeregiem nowych technologii, które mają na celu ułatwienie i przyspieszenie zakupów – wymienia IGD.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4296

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 704461

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane