IGD o trendach na 2018: Premium private labels, nacisk na lokalność produktów i convinience

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 5 grudnia 2017 15:06

IGD o trendach na 2018: Premium private labels, nacisk na lokalność produktów i convinience Fot. Shutterstock

Marki własne sieci handlowych w segmencie premium staną się jednym z najważniejszych trendów w sprzedaży detalicznej w 2018 roku – ocenia międzynarodowa organizacja IGD, zajmująca się badaniami spożywczymi, na którą powołuje się serwis esmmagazine.com.

IGD twierdzi, że detaliści coraz częściej inwestują w marki własne premium. 75 proc. konsumentów w Wielkiej Brytanii ocenia, że jakość tych produktów uległa poprawie w ciągu ostatnich kilku lat.

- Marki własne są kluczowym obszarem, w którym detaliści mogą się wyróżnić na coraz bardziej złożonym i konkurencyjnym rynku detalicznym – mówi Toby Pickard, analityk innowacji i trendów IGD.

- W przypadku producentów marek własnych dla sieci może to zapewnić dodatkowy wolumen, ale spowoduje też większą presję kosztową. Z kolei w przypadku produktów brandowych, producenci będą musieli przekonać konsumentów, że ich produkty są lepsze, aby uzasadnić wyższą cenę. Mogą to osiągnąć poprzez kładzenie nacisku na historyczność i tradycyjność swoich produktów, a także poprzez wprowadzanie nowości – dodaje.

Dodatkowo, IGD przewiduje cztery inne trendy w sprzedaży detalicznej na 2018 rok. Organizacja prognozuje, że lokalne produkty, wygoda, trend health&wellness, a także łączenie sprzedaży online i offline będą w przyszłym roku kluczowe dla sprzedawców detalicznych na całym świecie.

IGD zauważa, że ​​konsumenci mają silną potrzebę poczucia łączności z miejscem, w którym żyją, co manifestują poprzez kupowanie lokalnych produktów. Z uwagi na sezonowość dostaw, w sieciach detalicznych będą sprzedawane produkty, które będą dostępne przez krótszy czas. W efekcie, chociaż będzie to bardziej skomplikowane dla łańcucha dostaw, konsumenci skorzystają na tym, bo będą mieć dostęp do bardziej różnorodnej i wyjątkowej oferty.

- Aby pozyskać produkty lokalne, detaliści będą musieli wspierać małych i średnich producentów - powiedział Pickard.

Jednak, aby odnieść sukces, detaliści nie mogą rezygnować z tego czynnika, jakim jest wygoda zakupów. Jak ocenia IGD – sieci będą dążyć do wykorzystania różnego rodzaju informacji, danych i wglądu w zachowania zakupowe klientów, aby ich zrozumieć i potencjalnie przewidzieć, czego klienci chcą, kiedy chcą i gdzie chcą, zanim klienci sami to sobie uświadomią.

- Zbieranie większej ilości danych o klientach i wykorzystywanie ich do osiągnięcia długoterminowej lojalności klientów będzie kluczowe dla przyszłych sprzedawców i marek. Ten tren będzie prawdopodobnie powiązany z formą sztucznej inteligencji wykorzystującej informacje o klientach do przewidywania i realizacji popytu – dodaje Toby Pickard.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,50

  • Śr

    3,33

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane