IGD: Strategia Żabki może być ryzykowna

www.portalspozywczy.pl 6 lutego 2015 20:23

IGD: Strategia Żabki  może być ryzykowna

Żabka planuje dynamiczną ekspansję - chce otworzyć w Polsce 800 nowych sklepów do końca 2015 r. Jednak zdaniem analityków IGD ambitna strategia może stanowić potencjalnie zagrożenie dla detalisty w średniej perspektywie czasowej.

Miloš Ryba, Senior Retail Analyst International w IGD przypomina, że fundusz inwestycyjny Mid Europa chce zainwestować do 2 mld zł w dalszą ekspansję sieci Żabka. Firma inwestuje również w usługi. Niedawno sieć wprowadziła w swoich sklepach opcję płatności bezstykowych a teraz rozważa także wprowadzenie usługi „click & collect".

Pod koniec zeszłego roku do sieci Żabka należało ok. 4 tys. sklepów. - Plany szybkiej ekspansji sieci Żabka mogą być potencjalnym zagrożeniem dla detalisty w średnim okresie. Biorąc pod uwagę deflację na polskim rynku, Żabce może być trudno wygenerować pozytywne wynik sprzedaży like-for-like w nowych sklepach. Inni detaliści, jak chociażby Jerónimo Martins, właściciel sieci Biedronka, przyjęły bardziej ostrożne podejście, skupiając się przede wszystkim na podnoszeniu efektywności - komentuje analityk IGD.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,38

  • Śr

    4,79

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane