IKEA Centers: Jesteśmy wśród pionierów postrzegania centrów handlowych jako miejsc spotkań

Property News 9 marca 2018 12:33

Jesteśmy wśród pionierów postrzegania centrów handlowych jako miejsc spotkań, a nie tylko zakupów. Oferujemy klientom także emocje, technologię i edukację - o trendach rynkowych i nowym centrum IKEA Centres Zabrze mówi Katarzyna Gawlik, Asset Manager Poland and Germany IKEA Centres.

Do 2025 roku IKEA Centres chce mieć 70 lokalizacji, aktualnie jest ich ponad 40 w 15 krajach. Ile z planowanych obiektów pojawi się w Polsce i w jakiej perspektywie czasu?

Katarzyna Gawlik: W Polsce otworzyliśmy w tym roku dwa centra – w Poznaniu i ostatnio w Lublinie, a w 2019 planujemy debiut wyjątkowego konceptu w Zabrzu. Przyglądamy się też innym lokalizacjom.

Jaki model centrum będzie dominował? Z przewagą handlu? Czy rozrywki i usług?

Oferta handlowa jest nieodłącznym elementem centrum handlowego. Nasz dział leasingu współpracuje ściśle z najemcami, naszymi partnerami biznesowymi, przy tworzeniu koncepcji nowych centrów i rekomercjalizacji. Najemcy mają ogromną wiedzę na temat oczekiwań konsumentów – ich wkład jest bardzo cenny. Tę wiedzę łączymy z naszymi własnymi badaniami i obserwacjami, aby budować mix odpowiedni do danej lokalizacji i potrzeb grupy docelowej. Jednocześnie widzimy zmieniające się nawyki zakupowe i globalny trend, w ramach którego coraz więcej powierzchni w galeriach zajmują dobrze zaprojektowane przestrzenie wspólne, miejsca do odpoczynku, rozrywki i sportu, a tereny wokół centrum handlowego włączane są do oferty rozrywkowej obiektu. Mottem IKEA od wielu lat jest „lepsze życie na co dzień dla wielu ludzi” i dokładnie taka sama myśl przyświeca IKEA Centres, kiedy tworzymy koncepcje nowych centrów. Jesteśmy wśród pionierów postrzegania centrów handlowych jako miejsc spotkań, a nie tylko zakupów, oferujących klientom także emocje, technologię i edukację.

Najnowszy projekt w Zabrzu nastawiony jest w dużej mierze na rozrywkę – wiodący dzisiaj trend w rozwoju centrów handlowych. IKEA Centres zamierza podążać za tym trendem, czy jedynie czerpać inspiracje, ale realizować własne wizje?

Od kilku lat skupiamy się na obiektach realizujących naszą strategię tworzenia miejsc spotkań. Robimy to we współpracy z IKEA Retail, najemcami, lokalnymi społecznościami i konsumentami, tworząc jedyne w swoim rodzaju centra dostosowane do potrzeb lokalnych społeczności, oferujące rozrywkę, usługi i udogodnienia, których oczekują klienci. Przykładem centrów, które funkcjonują zgodnie z takimi założeniami są np. Wola Park czy Aleja Bielany.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,10

  • Min

    1,35

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4588

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 699147

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane