IKEA z aplikacją mobliną IKEA Place, wykorzystującą technologię rzeczywistości rozszerzonej

Autor: dlahandlu.pl 27 października 2017 14:01

IKEA wprowadziła na rynek IKEA Place – aplikację mobilną w technologii rzeczywistości rozszerzonej, dzięki której możemy sprawdzić, jak meble prezentują się w naszym realnym otoczeniu i wirtualnie odmienić każde wnętrze – dom, biuro, szkołę czy studio.

IKEA Place to bezpłatna aplikacja IKEA wykorzystująca technologię rzeczywistości rozszerzonej ARKit firmy Apple. Rzeczywistość rozszerzona (z ang. augmented reality) to technologia, która na ekranie urządzenia mobilnego łączy obraz realnej rzeczywistości z nałożonym na niego trójwymiarowym obrazem wirtualnym.

Użytkownicy aplikacji będą mogli wybierać spośród ponad 2 tysięcy produktów IKEA takich jak np. sofa VIMLE, fotel STRANDMON czy stolik LISABO i sprawdzać, jak wskazane meble będą prezentować się w dowolnym wnętrzu. Bazując na rzeczywistych wymiarach pomieszczenia, aplikacja automatycznie skaluje produkty z 98-procentową dokładnością. Technologia rozszerzonej rzeczywistości jest bardzo precyzyjna i pozwala zobaczyć strukturę tekstyliów, jak również to, w jaki sposób światło i cienie będą padać na meble, które zdecydujemy się ustawić w pokoju. Dodatkowo aplikacja pozwala na zapisanie obrazu i podzielenie się nim w formie zdjęcia lub video ze znajomymi oraz zrobienie zakupów bezpośrednio przez stronę internetową IKEA.

IKEA jest jedną z pierwszych firm wnętrzarskich na świecie, która przybliża tę technologię dla klientów, zmieniając sposób, w jaki będą oni kupować meble w przyszłości.
– IKEA od zawsze tworzy rozwiązania na rzecz demokratycznego wzornictwa – dobrego jakościowo i dostępnego dla wszystkich. IKEA Place pozwala nam kontynuować ten kierunek w zupełnie nowej formie, która umożliwia pokonanie bariery między wyobraźnią a rzeczywistością. Aplikacja pozwala zmieniać style, kolory, eksperymentować z rozmieszczeniem mebli i wizualizować, jak nowe elementy łączą się z tym, co już mamy w mieszkaniu. Wiele osób czuje się niepewnie, zmieniając wyposażenie wnętrza, ponieważ obawia się podjęcia złej decyzji, efektu końcowego niezgodnego z oczekiwaniami. Naprzeciw tym obawom wychodzi właśnie IKEA Place – mówi Małgorzata Jezierska, specjalista ds. PR IKEA Retail w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    6,38

  • Min

    4,67

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane