Innowacje w sklepach napotykają na barierę przyzwyczajeń i demografii

Autor: dlahandlu.pl 4 kwietnia 2017 13:18

Skanery i kasy samoobsługowe w sklepach spotkały się póki co z mało entuzjastycznym przyjęciem. - Wśród największych zagrożeń dla innowacyjnych rozwiązań, należy wymienić przyzwyczajenie. Jest ono drugą naturą człowieka i największym wrogiem zmiany - wyjaśnia Wiktor Miałkowski, partner w Pro Business Solutions.


Pozostałe trudności na jakie natrafiają innowacyjne rozwiązania to: demografia – jesteśmy coraz starszym społeczeństwem, a niestety niechęć do innowacji rośnie wraz z wiekiem. Zakupy internetowe – osoby otwarte na nowości są naturalnie ukierunkowane na zakupy e-commerce, stąd dodatkowy problem z innowacjami w sklepach stacjonarnych. Niedoskonałość nowych rozwiązań – są to skomplikowane systemy, wymagające ciągłych udoskonaleń. Wszelkie utrudnienia i niedogodności w ich przypadku, mają dużo większe znaczenie niż przy tradycyjnej formie zakupów. Każda niesprawność urządzeń, brak produktu w systemie lub dodatkowa kontrola, dramatycznie zawęża chęć korzystania z nowej usługi. Balans zaufania i ryzyka kradzieży – sklepy mają świadomość, że zawsze znajdą się pojedyncze osoby próbujące obejść system. Stąd konieczność losowego sprawdzania automatycznych zakupów, czego z kolei nie lubią sami klienci, bo przecież nikt nie chce być traktowany jak potencjalny złodziej. Wsparcie na poziomie sklepów - często same sklepy nie są w pełni przygotowane do takich wdrożeń. Słabości wewnętrznego systemu informatycznego, oszczędności na personelu i jego wyszkoleniu, powodują, że testy nowości są bardzo trudne, a klienci natrafiając na problemy, bardzo łatwo się zniechęcają.

Przykładem obrazującym, jak duży musi być impuls do masowego korzystania z automatyzacji sprzedaży, są biletomaty na przystankach. Pasażer bez biletu ma prosty wybór: albo skorzysta z biletomatu, albo ryzykuje wysoki mandat za jego brak. Jednak na tak drastyczny krok nie stać żadnego detalisty, gdyż jego klient ma dużo większy wybór, chociażby u konkurencji obok. Z tego powodu tego typu zmiany będą jeszcze trwały wiele lat. Najprawdopodobniej wygra ten, kto zidentyfikuje prawdziwie istotną korzyść dla klientów, jednak dotychczas udało się to niewielu - uważa Wiktor Miałkowski, partner w Pro Business Solutions.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    6,89

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.