InPost: Budowa sieci punktów click&collect jest właściwym kierunkiem rozwoju

www.portalspozywczy.pl 13 października 2014 13:32

Francuskie sieci Leclerc i Carrefour, a także brytyjskie Tesco - to tylko niektóre z sieci spożywczych, które stawiają na rozwój usługi click and collect. Również w Polsce osobisty odbiór zakupów staje się coraz bardziej popularny, dlatego Integer.pl, właściciel paczkomatów InPost, uruchomi usługę dedykowaną rynkowi spożywczemu.

- Rynek e-commerce bardzo szybko ewoluuje, rosną też oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej robią zakupy w internecie. Idea dostawy produktów spożywczych to bardzo dobry pomysł w kontekście poszerzania oferty przez firmy z branży FMCG, z czego coraz więcej sieci detalicznych zdaje sobie sprawę. Niewątpliwie budowa sieci punktów click&collect jest właściwym kierunkiem rozwoju - mówi Rafał Brzoska, prezes grupy Integer.pl, właściciela paczkomatów InPost.

- Sądzę, że dla dostaw artykułów spożywczych klienci będą oczekiwali tej samej wygody i szybkości, co przy okazji zamawiania innych produktów - chodzi tu przede wszystkim o możliwość odbioru przesyłki w dowolnie wybranej lokalizacji, 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Głównym celem InPostu jest zapewnienie tego komfortu klientom i dlatego uruchomimy usługę dedykowaną właśnie temu rynkowi. Paczkomaty InPost będą doskonałym partnerem dla dużych sieci handlowych - z którymi współpracujemy już na wielu rynkach - zapewniając najwyższy standard automatyzacji dostaw, także produktów spożywczych - dodaje.

Francuska sieć Leclerc ogłosiła, że zamierza przeznaczyć 1,2 mld euro na inwestycje w rozwój firmy. Część środków zostanie wydana na uruchomienie 100 nowych punktów odbioru zakupów, które klienci zamówili wcześniej w sklepie internetowym. Mają one powstać do końca 2015 roku. Obecnie w ramach usługi click and collect zakupy można odebrać w 530 punktach należących do Leclerc.

Z kolei Carrefour rozpoczyna w tym miesiącu program pilotażowy polegający na rozszerzeniu asortymentu dostępnego w usłudze click and collect. Od teraz klienci będą mogli zamówić w internecie, a następnie osobiście odebrać, już nie tylko produkty FMCG, ale również np. urządzenie elektroniczne.

Na polskim rynku najbardziej aktywne pod tym względem jest brytyjskie Tesco. Obecnie klienci internetowego sklepu Tesco mogą samodzielnie odebrać zakupy w23 lokalizacjach, w których działa usługa click and collect. Docelowo, w perspektywie kilku lat, punkty odbioru mają się pojawić we wszystkich sklepach należących do sieci, a jest ich w Polsce łącznie ok. 450.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,13

  • Min

    2,71

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.