InPost chce zwiększyć liczbę paczkomatów o blisko 50%

Autor: pr, dlahandlu.pl 16 stycznia 2017 10:26

Grupa InPost zamknęła rok 2016 wzrostem liczby obsługiwanych przesyłek o 142 %. Wzrost zawdzięcza przede wszystkim segmentowi kurierskiemu, który w ubiegłym roku zanotował o 405 % większy wolumen niż w 2015 r. Silne wzrosty zanotowały przesyłki polecone e-commerce, które w 2016 roku zyskały 149 %. Stabilnie rośne segment Paczkomatów InPost, który obsłużył o 79% więcej paczek w porównaniu do 2015 roku. Rekordowym miesiącem był grudzień, w którym InPost dostarczył 15 % rocznego wolumenu.

- Z ofertę kurierską wystartowaliśmy bardzo niedawno bo w lipcu 2015 roku. W ciągu zaledwie 18 miesięcy rozbudowaliśmy biznes kurierski do poziomu, do którego nasza konkurencja musiała dochodzić wiele lat. Już teraz jesteśmy znaczącym graczem w sektorze logistycznym, a nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Konsekwentnie będziemy poszerzać obecność na rynku tak aby w ciągu kilku najbliższych lat stać się numerem jeden na polskim rynku nowoczesnej logistyki dla e-commerce. W 2017 roku najważniejsze będzie utrzymanie wysokiego tempa wzrostu, choć nie będzie to łatwe zadanie, po tak rekordowym roku jak ubiegły, a także rozbudowa działów obsługi klienta zarówno online jak i offline – powiedział Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Dodał, że jednym ze sposobów utrzymania wysokiego tempa wzrostu obsługiwanych wolumenów będzie zwiększenie o blisko 50% sieci Paczkomatów. Do istniejących na koniec 2016 r. 2200 urządzeń InPost doda w 2017 roku 1000 kolejnych maszyn. - W tym roku mamy dwa priorytety: mniejsze miejscowości w których do teraz nie było jeszcze Paczkomatów oraz największe polskie miasta, gdzie jak pokazał ostatni rok przepustowość istniejących maszyn jest już niewystarczająca. W takich miejscach będziemy rozbudowywać istniejące Paczkomaty oraz dostawiać nowe w pobliżu, tak aby odciążyć najbardziej popularne lokalizacje – powiedział Brzoska.

Ciekawostką 2016 roku było duże zróżnicowanie miesięczne jeżeli chodzi o wybierane kanały w poszczególnych miesiącach. Tak jak w poprzednich latach rekordowe były listopad i grudzień, podczas których niezmiennie od lat konsumenci najczęściej zamawiają dostawę zakupów we wszystkich kanałach tj. zarówno w kanale paczkomatowym jak i kurierskim. Jednak w pozostałych miesiącach Paczkomaty były częściej wybierane w kwietniu, maju i wrześniu, natomiast na dostawę przez kuriera InPost częściej decydowaliśmy się w czerwcu, lipcu i sierpniu.

- Niezależnie od wybieranego kanału dostawy najważniejsze dla biznesu e-commerce jest, że obie te usługi może zamówić w InPost pod jednym dachem. Jesteśmy jedynym w Polsce operatorem logistycznym, który oferuje najszersze portfolio usług na krajowym rynku, począwszy od listu poleconego e-commerce, poprzez usługi kurierskie w tym kurier ekspres do Paczkomat” – podkreśla Rafał Brzoska.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8959

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.