Intermache nawiązuje do symbolu Solidarności w kampanii jabłek

Autor: gazeta.pl 1 września 2014 10:34

Nowy billboard sieci marketów Intermarché, nawiązujący do symboliki "Solidarności", zachęca do jedzenia jabłek. - Nie mamy z tym problemu - mówią działacze "Solidarności". - Za chwilę zobaczymy symbol Polski Walczącej w reklamie gładzi szpachlowej - komentuje specjalista - czytamy w gazeta.pl.

Billboard w oczywisty sposób nawiązuje to symboliki solidarnościowej. Na białym tle czerwone jabłko, jego "ogonek", przerobiony jest na polską flagę. Obok napis: "Jedz jabłka". I stwierdzenie: "Obowiązek patriotyczny jeszcze nigdy nie był tak smaczny".
Intermarche, w związku z rosyjskim embargiem na polskie jabłka, postanowiło zabrać głos. Na swojej stronie informują: "W geście solidarności z mieszkańcami Obwodu Kaliningradzkiego i polskimi sadownikami sieć Intermarché wystąpiła z prośbą do ambasadora Federacji Rosyjskiej o umożliwienie przejazdu konwoju pięciu ciężarówek z 40 000 kg jabłek dla dzieci z 37 szkół znajdujących się w Obwodzie Kaliningradzkim. (...) Czekamy na pozwolenie strony rosyjskiej, by konwój polskich jabłek dla rosyjskich dzieci mógł ruszyć ponad politycznymi podziałami." - Mamy nadzieję, że nikogo nie uraziliśmy - mówi Bartłomiej Tarłowski, PR menedżer sieci Intermarche. - W dzisiejszych czasach patriotyzm odnosi się też do ekonomii. Polskie firmy maja problemy gospodarcze, z powodu sytuacji, która ma miejsce za naszą wschodnią granicą. Dlatego nawiązaliśmy do ważnych wartości w dążeniu do niezależności - tłumaczy. - Chcieliśmy w ten sposób wywołać refleksję. Proszę zauważyć, że nie nawiązujemy do tej symboliki bezpośrednio. To dla nas świętość. Dlatego też nie podajemy na billboardach cen, nie stosujemy żadnych mechanizmów reklamowych. Chcieliśmy po prostu dodać naszą cegiełkę i tym samym zwiększyć konsumpcję jabłek w Polsce. I tym samym wesprzeć polskich przedsiębiorców.

Billboard nie podoba się jednak Marcinowi Muthowi, dyrektorowi kreatywnemu agencji John Pitcher: - Fatalna historia. Wykorzystywanie pozytywnych symboli społecznych w komercyjnej kampanii jest wyjątkowo niestosowne. Jeśli autorzy kampanii pójdą tą drogą, to za chwilę zobaczymy symbol Polski Walczącej wykorzystany do reklamy gładzi szpachlowej. Pozytywny pomysł promocji polskich jabłek został niepotrzebnie sponiewierany - uważa Muth, cytowany przez gazeta.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • atos 2014-09-01 11:36:50

    żaby wypierdalac z polski . Nasramy na wieze Eiffla

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,20

  • Śr

    9,28

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane