Intersport z nowym modelem biznesowym - więcej marek własnych, e-sklep i specjalizacje

Autor: dlahandlu.pl 22 marca 2017 11:24

Intersport z nowym modelem biznesowym - więcej marek własnych, e-sklep i specjalizacje Sklep sieci Intersport w Sadyba Best Mall, fot. za sadyba.pl

Zarząd spółki Intersport Polska 22 marca br. podjął uchwałę w sprawie wdrożenia „Nowego modelu biznesowego IPL”, który w ocenie zarządu istotnie wpłynie na poprawę pozycji rynkowej i wyników finansowych spółki.

„Nowy model biznesowy IPL” zakłada:

I. Uzyskanie samodzielnej licencji marki INTERSPORT - bezpośredni dostęp do zakupu marek własnych:

1) Od 2005 r. IPL funkcjonował w oparciu o sublicencję marki INTERSPORT i kupował towary oznaczone markami własnymi INTERSPORT za pośrednictwem INTERSPORT Deutschland eG, po cenach zakupu obowiązujących w tej niemieckiej spółdzielni. W związku z uzyskaniem przez IPL samodzielnej licencji, od dnia 24.03.2017 r. IPL może kupować towary oznaczone markami własnymi INTERSPORT bezpośrednio u producentów (dostawców) w Azji i w Europie, po cenach wynegocjowanych przez IIC-INTERSPORT International Corporation GmbH, największego podmiotu na rynku sprzedaży detalicznej artykułów sportowych na świecie.

2) Dostęp do korzystnych cen zakupu marek własnych INTERSPORT, stwarza nowe możliwości biznesowe:

a) IPL może zaproponować klientom niższe ceny detaliczne dotąd oferowanych produktów, co powinno wpłynąć na wzrost sprzedaży, ze względu na poprawę ich konkurencyjności.

b) IPL uzyska również dostęp do asortymentu na niższym poziomie cenowym, który dotychczas nie był oferowany przez niemieckiego pośrednika. Stwarza to dodatkowe możliwości oferowania klientom produktów o lepiej dopasowanej strukturze cenowej do realiów polskiego rynku.

c) Dzięki niższym cenom zakupu, IPL oczekuje realizacji wyższych marż niż dotychczas, jak również będzie mógł bardziej elastycznie reagować na aktualne trendy sprzedażowe. Powinno to również skutkować poprawą rotacji towarów oznaczonych markami własnymi.

d) Biorąc pod uwagę powyższe, IPL zamierza docelowo zwiększyć dwukrotnie udział towarów oznaczonych markami własnymi INTERSPORT w swojej ofercie - do poziomu około 25% sprzedaży.

3) Nowe produkty zamawiane przez IPL bezpośrednio u producentów pojawią się w sklepach IPL pod koniec 2017 r.

II. Marki strategiczne - dostęp do rabatów, większa selektywność:

Dzięki nowej emisji akcji, spółka zamierza pozyskać dodatkowe środki, które pozwolą jej m.in. na realizowanie szybszych płatności do dostawców i w związku z tym może otrzymać od nich dodatkowe rabaty. Dodatkowo, zwiększenie udziału marek własnych w sprzedaży, pozwoli na bardziej selektywne podejście do wyboru kolekcji towarów zamawianych od marek strategicznych. Oba te czynniki (dodatkowe rabaty i większa selektywność) powinny wpłynąć na poprawę marży realizowanej na sprzedaży marek strategicznych.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    6,32

  • Min

    5,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane