Inwestor czy emisja akcji? Emperia chce przejmować i szuka odpowiedniej strategii

Autor: dlahandlu.pl 30 sierpnia 2016 09:11

Inwestor czy emisja akcji? Emperia chce przejmować i szuka odpowiedniej strategii Fot. materiały prasowe Stokrotka

Zarząd Emperia Holding S.A. 30 sierpnia 2016 roku podjął decyzję o rozpoczęciu przeglądu różnych opcji strategicznych wspierających dalszy rozwój działalności grupy kapitałowej. - Segment detaliczny Grupy osiąga wysokie tempo rozwoju organicznego i jest organizacyjnie przygotowany do dalszej intensyfikacji tempa rozwoju. W ocenie zarządu obecnie na rynku istnieje wyjątkowy potencjał do skokowego rozwoju w obszarze detalicznym poprzez akwizycje - czytamy w komunikacie spółki.

- Podczas powyższego przeglądu rozważane będą różne opcje strategiczne, w tym w szczególności: poszukiwanie inwestora dla spółki lub emisja publiczna akcji, partnerstwo strategiczne lub zmiana struktury Grupy. Przegląd ten ma na celu wybór najkorzystniejszego sposobu realizacji strategii długoterminowego rozwoju Grupy - podała Emperia.

Żadne decyzje związane z wyborem konkretnej opcji strategicznej przez zarząd nie zostały dotychczas podjęte. Spółka będzie przekazywał do publicznej wiadomości informacje o przebiegu procesu przeglądu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Jak dodał na konferencji prasowej Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki organicznie firma rośnie o ponad 20 proc. rocznie. Ta wartość może być wyższa i wynieść nawet 30 proc. rocznie, ale firma aby rosnąć skokowo musi zdecydować się na przejęcia podmiotów handlowych, działających w formacie supermarketowym. W obrębie zainteresowania sieci są podmioty o wielkości obrotów 1 mld zł i więcej. Zdaniem Kalinowskiego takie okazje akwizycyjne pojawią się na rynku w ciągu roku- dwóch lat i firma chce być na nie finansowo i organizacyjnie przygotowana. Wśród potencjalnych sprzedających prezes Kalinowski wskazał, że mogą to być podmioty krajowe, jak i zagraniczne, które będą chciały ograniczyć działalność czy wycofać się z rynku. Z nimi wszystkimi Stokrotka chce rozmawiać, by wykorzystać okazję rynkową do zwiększenia swojej skali biznesu. Jednocześnie szef Stokrotki powiedział, że Stokrotka zamierza być podmiotem aktywnym a nie pasywnym i przejmować a nie dać się sprzedać. Docelowo Stokrotka widzi się wśród podmiotów, które zarządzają siecią 1000 sklepów, a nie 300 czy 400 jak to jest obecnie. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Aaaaaaa 2016-08-30 23:06:13

    Prezesie Kalinowski a moźe lepiej zainwestować w podwyzki dla pracowników??? Za bardzo juz nie ma kto pracować..

  • Wanda 2016-08-30 22:02:22

    Brawo Wy. :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.