Istotne zwiększenie asortymentu w Biedronce to znacząca zmiana strategii

Autor: gazeta.pl 28 czerwca 2015 22:35

Jak informuje wyborcza.biz, dyskonty zwiększają liczbę oferowanych produktów. Biedronka obecnie ma w ofercie o 50 proc. produktów niż jeszcze trzy miesiące temu. Gazeta dodaje, że to jedna z bardziej spektakularnych zmian strategii wśród firm od roku 1989.

Jak wynika z analiz instytutu badawczego ABR Sesta, na które powołuje się wyborcza.biz, Biedronka zwiększyła ilość mrożonek - o 134 proc. w porównaniu z lutym tego roku, mięsa i wędlin – o 115 proc., garmażerki - o 163 proc. Zwiększyły się także półki z nabiałem - o 43 proc. W dziale napojów mamy o 82 proc. większy wybór, a w alkoholach - o 23 proc. Przybyło też produktów w kategorii chemia domowa i kosmetyki.

Także właściciele Lidla powiększyli liczbę towarów na półkach w sumie o 16 proc. Jest tu więcej mięsa i wędlin (o 40 proc.), więcej produktów świeżych (o 30 proc.), a prawie o jedną trzecią zwiększono asortyment na półkach z garmażerką oraz chemią i kosmetykami.

Przeczytaj także:

Obecnie przeciętna Biedronka ma 2,4 tys. produktów, Lidl - 2,2 tys. Jako przykład serwis podaje, że obie sieci mają niemal identyczną liczbę słodyczy i ciastek na półkach. Biedronka ma ich w asortymencie 228, Lidl – 229. Także żywność dla dzieci i sery Biedronka i Lidl ma prawie tyle samo.

Powodem tych działań w Biedronce jest walka o klienta, który w pewnym momencie zaczął odpływać do Lidla i częściowo Kauflandu.

Zdaniem serwisu zmiana strategii Biedronki zaczyna przynosić rezultaty, gdyż po wprowadzeniu nowego asortymentu, jej obroty zaczęły rosnąć. A dodatkowo, oba dyskonty postawiły na produkty ze średniej półki. Nowe podejście dyskontów może skutkować problemami takich supermarketów jak Intermarché, Mila, Polomarket, Alma czy Piotr i Paweł. Może się okazać, że wkrótce usłyszymy o nowych fuzjach sieci handlowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Hansi 2015-06-29 00:35:18

    won z powrotem do Portugalii

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,72

  • Min

    1,12

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8477

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.