IX FRSiH: Rynek magazynowy będzie się rozwijał w Polsce Wschodniej

www.portalspozywczy.pl 20 października 2016 17:10

Rozwój infrastruktury pociąga za sobą rozwój rynku nieruchomości. Nowe lokalizacje takie, jak Lublin, Toruń, czy Bydgoszcz stają się nowym zapleczem logistycznym, ale także produkcyjnym. Duża perspektywa jest zwłaszcza przed wschodnią częścią Polski - mówił Maciej Madejak, Head of Business Development Poland w Grupie Goodman podczas sesji tematycznej "Wydajny łańcuch dostaw – między sprawdzoną strategią a innowacją" na Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

Grupa Goodman wybudowała już 1 mln mkw. powierzchni magazynowej dla Amazona w Europie, a obecnie wznosi centrum dystrybucyjne Zalando Polska o powierzchni 130 tys. mkw. Jak wskazuje Maciej Madejak, każda z tych firm miała inne kryteria dotyczące lokalizacji czy funkcji budynków.

- Każdy z klientów ma swoje standardy i oczekiwania. Funkcja obiektu i cała koncepcja jest nam niejako przyniesiona na stół. Najczęściej doradzamy więc jak taki projekt można sprawnie zrealizować i szukamy balansu pomiędzy ekologią a kosztami. Przy tego rodzaju operacjach kluczowa jest siła robocza oraz dostęp do głównych autostrad. Wraz z Zalando, zanim podjęto decyzję o budowie centrum pod Szczecinem, zwiedziliśmy ponad osiem lokalizacji w Polsce, dobraliśmy odpowiedni model inwestycyjny, czego rezultatem jest rozpoczęcie budowy i szybkie zakończenie (jesień 2017 - przyp. red.).

Przedstawiciel Grupy Goodman przyznał, że o rozwoju rynku magazynowego najbardziej świadczą rosnące wymagania klientów.

- Klient staje się wymagający, co świadczy o tym,że nasz rynek nabiera dużego doświadczenia. Klienci mogą sobie pozwolić na zakup czy wynajem tego, co potrzebują pod swoją działalność żeby ją zoptymalizować. Rozwój infrastruktury pociąga za sobą rozwój rynku nieruchomości. Nowe lokalizacje jak Lublin, Toruń, czy Bydgoszcz stają się nowym zapleczem logistycznym, ale także produkcyjnym. Duża perspektywa jest zwłaszcza przed wschodnią częścią Polski w ciągu najbliższych 2-3 lat - dodał.

Maciej Madejak przyznał, że sieci spożywcze (Goodman budował obiekty m.in. dla Eurocash czy Intermarche - przyp. red.) mają swoje specyficzne oczekiwania.

- Każdy klient wie dokładnie jak zbudować swój biznes oraz jak magazyn powinien wyglądać i funkcjonować. Dlatego podczas negocjacji wychodzą rzeczy, na których uczymy się zarówno my, jak i klient. Magazyny nie są już tak prostymi budynkami jak kiedyś. Sama instalacja urządzeń kontroli temperatury wymaga dużej wiedzy, technologii i nakładów kapitału - dodał.

Według przedstawiciela Grupy Goodman, dzisiejsza logistyka ma zupełnie inny charakter niż 10 lat temu.

- Dziś także nie wiemy co będzie za kolejne 10 lat. Dlatego jako deweloperzy musimy reagować zarówno jeśli chodzi o zmiany na rynku, jak i nowe produkty, które pojawiają się w krajach zachodnich. Wydaje się, że czeka nas także zmiana koncepcji centrów dystrybucyjnych, które zamiast na obrzeżach aglomeracji, będą wchodzić w miasto żeby skrócić czas dotarcia do klienta - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8959

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.