PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Izba Gospodarki Elektronicznej sprzeciwia się opodatkowaniu e-sklepów

www.portalspozywczy.pl 12 stycznia 2016 16:01

Nałożenie podatku obrotowego na e-sklepy spowoduje, że zamiast zakładanego obciążenia dla dużych podmiotów, negatywne konsekwencje poniosą przede wszystkim najsłabsi, czyli mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Konsekwencje będą przede wszystkim związane z dużymi kosztami administracji i zarządzania, na które MŚP często nie stać – mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Łukasz Kiczma, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Łukasz Kiczma tłumaczy, że w skutek nakładania dodatkowych obciążeń fiskalnych, w dłuższej perspektywie może być zauważalne obniżenie rentowności firm prowadzących sprzedaż internetową, a szczególnie obniżenie wskaźnika rentowności sprzedaży (ROS).

Wprowadzone zmiany, zdaniem Kiczmy, przyczynią się również do zmniejszenia konkurencyjności polskich przedsiębiorców, dlatego Izba Gospodarki Elektronicznej stanowczo sprzeciwia się opodatkowaniu e-sklepów.

- Wprowadzenie jednego podatku obejmującego zarówno przedsiębiorców sprzedających online jak i offline nie jest dobrym rozwiązaniem. Wynika to z istniejących dysproporcji pomiędzy tymi grupami. Na e-sprzedawcach ciąży wiele obowiązków wynikających z Ustawy o prawach konsumenta, która weszła w życie 25 grudnia 2014 r. Jest to np. 21 obowiązków informacyjnych, których niewykonanie jest związane z bardzo wysokimi karami dla przedsiębiorców. Sprzedawców internetowych obejmuje również obowiązek zapewnienia konsumentowi 14-dniowego prawa do odstąpienia od umowy, wynikający z umowy zawartej na odległość – wyjaśnia Łukasz Kiczma.

Jego zdaniem wprowadzenie dodatkowego obciążenia będzie miało istotny wpływ na pozycję polskich e-sprzedawców na arenie Unii Europejskiej.

- Nie zależy zapominać, że małe i średnie przedsiębiorstwa odgrywają kluczową rolę w budowaniu wzrostu gospodarczego w Polsce, tworząc miejsca pracy głównie w aspekcie samozatrudnienia. To również małe i średnie sklepy wykazują się największą innowacyjnością i stosują nowoczesne technologie w swojej codziennej działalności e-komercyjnej. W żaden sposób nie powinno się zmniejszać ich konkurencyjności na rynkach zagranicznych. Wprowadzenie podatku dla e-przedsiębiorców obniży konkurencyjności polskiego eksportu - ceny za towary i usługi oferowane klientom będą wyższe i mogą stracić na konkurencyjności w związku z istotnym znaczeniem ceny w decyzjach zakupowych – mówi  Łukasz Kiczma.

Więcej: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7204

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.