Jaja „dwójki” są droższe o ok. 30-40 proc. od „trójek"

www.portalspozywczy.pl 20 czerwca 2017 10:13

- Jednym z czynników, który może zmniejszyć ewentualną skalę wzrostów cen jaj, będzie presja ze strony konsumentów, którzy nie będą skorzy do „ponoszenia” całości kosztów zmiany systemu utrzymania kur niosek. Można spodziewać się więc presji na marże producentów jaj współpracujących z handlem nowoczesnym - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Grzegorz Rykaczewski, analityk agrobiznesu w BZ WBK.

Grzegorz Rykaczewski uważa za prawdopodobne, że zmiana struktury sprzedaży detalicznej jaj, determinowana przez planowane zwiększenie sprzedaży jaj pochodzących od kur utrzymywanych w systemie ściółkowym, wolnowybiegowym czy ekologicznym, będzie się wiązała z podwyżką średniej ceny.

- Obecnie jaja „dwójki”, są droższe o ok. 30-40 proc. od „trójek”, co jest wynikiem głównie wyższych kosztów niż w przypadku chowu klatkowego - dodaje.

Wśród czynników, które mogą zmniejszać ewentualną skalę wzrostów cen, analityk wymienia między innymi presję ze strony konsumentów.

- Klienci nie będą skorzy do „ponoszenia” całości kosztów zmiany systemu utrzymania kur niosek. Można spodziewać się, że w rezultacie pojawi się presja na marże producentów jaj, współpracujących z handlem nowoczesnym. Częściowo utrata marży będzie mogła być przez nich odpracowana na większych wolumenach sprzedaży - ocenia.

Według Rykaczewskiego sieci, które zrezygnują z jaj „trójek” będą musiały się liczyć z konkurencyjną ofertą tych podmiotów, które jaja z chowu klatkowego będą nadal sprzedawały.

- Wobec sztucznego obniżenia podaży kluczową kwestią będzie faktyczny popyt konsumentów na najtańsze jaja. To będzie również definiowało rynkową rolę ferm, które nadal będą produkowały jaja w systemie klatkowym - dodaje.

Całość: Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8959

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.