Jak będą wyglądać centra handlowe 4.0?

Autor: pr, dlahandlu.pl 7 kwietnia 2017 14:24

Skrzynki depozytowe w roli gablot z obuwiem, sklep sportowy oparty na planie stadionu, wybór produktów na dotykowym ekranie zlokalizowanym w sklepie – choć brzmi jak scenariusz filmu science fiction, to przykłady już obecnych nowości w sektorze handlowym – wynika z raportu CBRE Shopping Centre 4.0 Innovations in Shopping Centres opisującego innowacyjne zmiany na rynku powierzchni handlowych.


Innowacje technologiczne, konkurencja ze strony rynku e-commerce oraz rosnące wymagania konsumentów wymuszają na centrach handlowych wprowadzanie zmian, które nie tylko sprostają oczekiwaniom klientów, ale też wyróżnią ich na tle konkurencji. O sukcesie centrum handlowego decyduje tym samym coraz więcej czynników, co będzie stanowiło prawdziwe wyzwanie zarówno dla nowych inwestycji, jak i już istniejących obiektów.

- Zmiany w zachowaniach konsumentów i dojrzewanie sektora handlowego przyczyniają się do ewolucji obiektów handlowych. Centra handlowe stawiają na innowacyjność i wzbogacanie oferty, stając się ważnym ośrodkiem życia społecznego łącząc rozrywkę, kulturę, edukację, nowoczesne technologie i wypoczynek. W kolejnych latach proces ten będzie ulegał intensyfikacji, a wpływać na niego będzie styl i tempo życia: potrzeby konsumentów rosną, a centra handlowe muszą się przystosowywać, aby sprostać tym oczekiwaniom - mówi Agata Czarnecka, autorka raportu „Shopping Centre 4.0 Innovations in Shopping Centres”, CBRE.

Polski rynek powierzchni handlowych starzeje się - według raportu Shopping Centre 4.0 około 50% budynków ma 10 lub więcej lat, co oznacza, że konieczne będzie przeprowadzenie remontów i modernizacji, by istniejące obiekty miały szansę konkurować z nowo powstałymi inwestycjami.

Wiek to jednak nie jedyny czynnik decydujący o konieczności wprowadzenia zmian w przestrzeniach handlowych: obserwujemy wzrost znaczenia infrastruktury rekreacyjno-wypoczynkowej oraz usług gastronomicznych - 67% Polaków wskazało zestawienie najemców jako drugą najważniejszą cechę w wyborze preferowanego centrum handlowego. Coraz większe oczekiwania wobec oferowanych usług to efekt zmiany stylu życia Polaków. Polacy są coraz bardziej zamożni, pewni siebie, dobrze wykształceni oraz świadomi wagi prowadzenia zdrowego trybu życia, co ma widoczny wpływ na ich decyzje zakupowe. Według danych zebranych przez CBRE w 2016 roku ponad połowa ankietowanych odwiedziła centra handlowe raz lub kilka razy w tygodniu.

Wraz z rosnącymi wymaganiami konsumentów, wzrastają też oczekiwania w stosunku do najemców, którzy w odpowiedzi wprowadzają do swoich sklepów coraz więcej innowacji. Nowe koncepty i formaty sklepów obligują centra handlowe do większej elastyczności i zapewnienia powierzchni na miarę coraz bardziej kompleksowych oczekiwań najemców. Coraz bardziej popularne stają się oferty mobilne, pop-up story oraz sklepy flagowe, mające zachęcić konsumentów do odwiedzenia sklepu stacjonarnego, a nie dokonania zakupów on-line.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    7,06

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.