Jak Silver Generation funkcjonuje w digital świecie?

Autor: pr 22 czerwca 2017 16:53

W 2015 roku było w Polsce ponad 8,8 mln osób po 55 roku życia. Według danych GUSu, do roku 2050 liczba ta ma wzrosnąć do 13,7 mln., 16 proc. seniorów to aktywni internauci. Jak funkcjonują w digital świecie i co należy o nich wiedzieć, chcąc dotrzeć do nich za pośrednictwem nowych mediów? Postanowiła to sprawdzić agencja interaktywna KERRIS wraz z seniorami z Dancingu Międzypokoleniowego.

Jak seniorzy korzystają z technologii? - W ciągu ostatnich trzech lat liczba użytkowników smartfonów w wieku 65+ podwoiła się. Widoczny jest dynamiczny wzrost popularności tego typu urządzeń, jednak wykorzystywane są one głównie przez seniorów do funkcji natywnych: dzwonienia i wysyłania wiadomości tekstowych. Ponad ⅔ użytkowników w tej grupie nie korzysta z mediów społecznościowych przez smartfony, a ¼ nie pobrała na nie żadnej aplikacji - komentuje Ignacy Bochiński, Partner KERRIS Group.

Użytkownicy zwracają uwagę na trudność w ich obsłudze, dlatego wybierają wygodniejsze i większe laptopy. Umiejętności cyfrowych nabywają dzięki wsparciu dzieci, wnuków lub bardziej doświadczonych znajomych.

Internet ma być wygodny i użyteczny

70 proc. internautów w wieku powyżej 55 lat korzysta z internetu każdego dnia. Czas spędzony przez nich w sieci rośnie. Szukają w niej głównie wiedzy i informacji, w tym dotyczących ich hobby. Internet ma być dla nich funkcjonalny i użyteczny. Robią w nim przemyślane zakupy, poświęcając czas na porównania cen i ofert. Wybierają produkty tańsze niż w sklepach stacjonarnych lub takie, których zakup jest wygodniejszy online np. bilety lotnicze czy na pociąg. W obawie przed koniecznością odesłania z powodu niedopasowania np. odzieży czy obuwia, wybierają tradycyjne zakupy.

Komunikacja w Social Mediach, jak w każdym innym miejscu – liczy się kultura

Społeczność polskich seniorów na Facebooku powyżej 55 roku to już około milion osób, spośród których 55 proc. to kobiety. Wiele z nich znalazła się tam po zamknięciu kont z Naszej Klasy. Dużą popularnością w tej grupie cieszy się YouTube. W social mediach oburza ich wulgarne słownictwo i brak kultury wypowiedzi. Na równi traktują etykietę z netykietą.

Reklamy internetowe – zmora Seniorów

Seniorzy przyznają, że kontakt z reklamami w internecie jest dla nich nieprzyjemnym doświadczeniem. Nie życzą sobie nachalności. Reklamy przeszkadzają im w przeglądaniu stron, szczególnie contentowych. Zwracają jednak uwagę, że treści promocyjne na Youtubie są bardziej przyjazne w odbiorze.

Co z tego wynika?

• Obecnych aktywnie zawodowo 45-50 latków cechuje znajomość technologii, która jest częścią ich pracy, dlatego w kolejnych latach konieczne będzie wydzielenie grup 55+ oraz 70+.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.