Jak stworzyć idealne centrum handlowe?

Property News 24 kwietnia 2017 20:28

Polskie centra handlowe robią się coraz starsze. Jak tłumaczy Agata Czarnecka, zastępca dyrektora w Dział Doradztwa i Badań Rynku w CBRE, wywołuje to efekt wielkiej fali modernizacji. Stworzenie idealnego centrum staje się jednak wyzwaniem.

- Polski rynek nieruchomości jest już dojrzały. Ponad połowa obiektów na rynku ma już ponad 10 lat, co wywołuje potrzebę renowacji i modernizacji. To pozwala zróżnicować obiekt od konkurencji - tłumaczy Agata Czarnecka.

Właściciele centrów handlowych muszą również mierzyć się z nowymi trendami na polskim rynku. -Rosnące oczekiwania najemców, wzrost wymagań klientów, zachodzące zmiany prawne, fuzje i przejęcia na rynku najemców, wzrostu znaczenia handlu internetowego, a także pojawianie się nowinek technologicznych, wywołuje poważne zmiany w centrach handlowych - komentuje ekspert CBRE.

Jak dodaje, ważnym wyznacznikiem dla konsumentów staje się możliwość zrobienia w centrum nie tylko zakupów. - Istotne stają się m.in. restauracje serwujące wyższej jakości jedzenie - dodaje Agata Czarnecka. - Pojawiają się również aplikacje czy spersonalizowane oferty promocyjne. To znacząco zmienia ten rynek - zaznacza.

Wyzwaniem dla właścicieli centrów stają się również zmiany wśród samych najemców. - Najemcy także ewoluują i zmieniają swoje oferty - komentuje. Dlatego w galeriach pojawiają się m.in. pop-up story, a także powstają nowe strefy w centrach handlowych, jak miejsca do pracy co-workingowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane