Jak znaleźć równowagę w produkcji marek własnych?

www.portalspozywczy.pl 7 czerwca 2017 10:16

Marki własne nie miałyby racji bytu, gdyby producentom nie opłacało się wytwarzać i dostarczać do sieci tego typu produktów. - Dopóki taka produkcja nie przynosi strat, a generuje jakieś zyski, to może być całkiem dochodową gałęzią biznesu. Wszystko jednak zależy od proporcji. Jeżeli produkcja na potrzeby marek własnych stanowi jedynie dodatkowe źródło dochodu dla firmy, to w ostatecznym rozrachunku posłuży ona finansowemu wzmocnieniu marki producenta. Ale w przeciwnym przypadku, gdy dostawca marek własnych uzależniony jest w dużym stopniu od jednego odbiorcy to wystawia się na bardzo duże ryzyko i z czasem pogarsza swoją pozycję negocjacyjną względem sieci – mówi Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka.

Prezes ZPPM uważa, że cała sztuka polega na znalezieniu optymalnych proporcji pomiędzy produkcją na rzecz marek własnych sieci i marką producenta. - Nie istnieje coś takiego jak jeden uniwersalny bezpieczny pułap udziału marek własnych w stosunku do całości produkcji. Każdą sytuację należy rozpatrywać indywidualnie, gdyż produkcja wynika ze strategii marketingowej firmy, jej planów rozwojowych, portfela produktów, liczby odbiorców itd. Są na naszym rynku firmy, które w ogóle nie produkują marek własnych i doskonale dają sobie radę, inne mają w swojej ofercie tego typu produkty i również dobrze funkcjonują – mówi prezes Hydzik.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,08

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.