Jakie cele sklepy mogą realizować dzięki programom lojalnościowym?

www.portalspozywczy.pl 21 września 2017 18:58

Programy lojalnościowe są złożonymi narzędziami zarządzania relacjami z klientami, które mogą realizować różne cele. Różne zatem mogą być też wobec nich oczekiwania, wpływające bezpośrednio na sposób oceny ich efektywności - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Kamil Kociszewski, strateg Agencji Freebee.

- Na ich skuteczność możemy patrzeć z perspektywy osoby odpowiedzialnej za sprzedaż, jak to się obecnie chyba najczęściej dzieje, możemy przyjąć również perspektywę marketera odpowiedzialnego za budowanie pozycji i wizerunku marki, jak również badacza i analityka szukającego informacji o rynku i kliencie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Kamil Kociszewski, strateg Agencji Freebee. 

- Możemy wskazać również trzy główne cele prowadzenia programów lojalnościowych: prezentacja oferty, zwiększanie atrakcyjności warunku jej zakupu oraz mobilizowanie do powtarzania transakcji. Nie są to jednak jedyne zadania, jakie może spełniać program. Decydując się na prowadzenie programu powinniśmy dzięki niemu systematycznie poznawać naszych klientów – ich potrzeby i oczekiwania oraz zbierać i analizować te dane - tłumaczy ekspert.

- Trzeci z wymienionych celów programu lojalnościowego dotyczy efektywnej komunikacji z uczestnikiem i budowania atrakcyjnego wizerunku marki. Dzięki komunikacji prowadzonej w ramach programu możemy przekazywać informacje istotne ze względu na strategię rozwoju marki - dodaje. 

- Analizując opłacalność prowadzenia programu lojalnościowego po stronie korzyści powinniśmy więc sprawdzić, jaka jest suma wartości zwiększonej sprzedaży, ale również alternatywnych kosztów, które trzeba było ponieść, by zdobyć równie wartościowe informacje o klientach (o ile jest to w ogóle możliwe poza programem). Istotna jest również analiza dodatkowych wydatków, które musiałby zostać poniesione na komunikację czy budowanie zaangażowania klientów, które są osiągane w ramach programu - tłumaczy. 

- Jeśli do ewaluacji podejdziemy właśnie tak – wieloaspektowo – szacowany wyniki netto z inwestycji w program lojalnościowy z dużym prawdopodobieństwem okaże się zyskiem - podsumowuje Kamil Kociszewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane