Jakość, produkty bio, wygodne zakupy - trendy konsumenckie AD 2016

www.portalspozywczy.pl 20 grudnia 2016 10:03

Jakość, produkty bio, wygodne zakupy - trendy konsumenckie AD 2016 Fot. za Shutterstock.com

Rosnące znaczenie jakości kupowanych produktów, oferty ekologicznej i produktów regionalnych oraz przywiązanie do wygody skutkujące rozwojem formatów convenience i placówek dyskontowych – tak Bartosz Bolecki, analityk handlu detalicznego z firmy PMR w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl charakteryzuje najważniejsze trendy konsumenckie występujące w 2016 roku.

Jak zmieniały się trendy konsumenckie w 2016? – Z pewnością obserwujemy rosnące znaczenie jakości kupowanych produktów, częściowo kosztem kryterium ceny. W obliczu poprawy koniunktury gospodarczej oraz sytuacji materialnej wielu rodzin po wprowadzeniu programu Rodzina 500 plus, rola ceny jako najważniejszego czynnika przy dokonywaniu zakupów słabnie – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartosz Bolecki, analityk handlu detalicznego z firmy PMR.

Jego zdaniem wciąż jednak istotne jest odczucie, że kupione za daną kwotę towary są dobrym zakupem w dobrej cenie (np. najpopularniejsza Biedronka nie jest najtańszym sklepem, jak pokazują analizy koszyków zakupowych, ale daje takie poczucie kupującym).

– Polscy klienci coraz częściej zwracają uwagę na jakość kupowanych produktów. Według badania przeprowadzonego przez PMR, dla 96 proc. respondentów świeżość i wysoka jakość to istotny czynnik przy wyborze miejsca zakupów. Być może jest to też jeden z powodów, dla którego Polacy w dalszym ciągu chętnie kupują na bazarach i placach targowych, będąc ich największymi entuzjastami w Unii Europejskiej – mówi analityk. Z roku na rok rośnie znaczenie oferty ekologicznej. – Polak jest coraz częściej klientem wyedukowanym i wymagającym, zwracającym uwagę na jakość żywności i jej pochodzenie. Moda na zdrowe odżywianie nie jest już snobizmem, a codziennością – tłumaczy Bolecki.

– W odniesieniu zaś do wojen cenowych, to promocje wciąż są ważną częścią handlu artykułami spożywczymi. Jednak w ostatnich latach detaliści zaczęli odchodzić od tradycyjnych promocji polegających na obniżeniu cen wybranych produktów, w zamian wprowadzając działania mające skłonić klientów do zakupienia większej ilości produktów lub dokonania kolejnych zakupów w sklepie danej sieci – dodaje.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10814

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane