PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Jawo nie wchodzi do dyskontów przez ich politykę jakościową i cenową

www.portalspozywczy.pl 7 maja 2015 14:39

Jawo nie wchodzi do dyskontów przez ich politykę jakościową i cenową Fot. za jawo.pl

Produkty mrożone najlepiej sprzedają się w małych i średnich sklepach. Jednak to w hipermarketach mamy szansę pokazać klientom nasz cały asortyment - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Renata Kasprzycka, prezes Jawo.

Mrożonki Jawo są obecne we wszystkich kanałach dystrybucji, jednak największy udział w sprzedaży produktów firmy generują wciąż małe i średnie sklepy. Ten format ma na polskim rynku nadal mocną pozycję, choć w ostatnich latach rośnie konkurencja ze strony sieci dyskontowych. – Z dyskontami, ze względu na ich politykę cenową i jakościową nie współpracujemy. Ta część rynku nam umyka – przyznaje Renata Kasprzycka.

- Niemniej nasze produkty można kupić zarówno w małych sklepach, takich jak np. Żabka, poprzez średnie placówki a kończąc na dużych halach. W tych ostatnich generowana przez nas sprzedaż nie jest może bardzo duża, ze względu na model robienia zakupów w tego typu obiektach. Mrożonki generalnie nie sprzedają się w hipermarketach najlepiej, ale z drugiej strony duże sklepy oferują ładną powierzchnię wystawienniczą. Możemy w nich pokazać znacznie większy asortyment niż gdzie indziej. Przykładowo, w Żabce mieszczą się tylko dwa nasze podstawowe produkty. Tymczasem w ofercie mamy kilkanaście rodzajów pierogów – tłumaczy.

Zwraca uwagę, że klient szukający produktów niszowych, takich jak np. pierogi ze szpinakiem albo z kaszą, znajdzie je właśnie w sklepach wielkopowierzchniowych. – Część produkcji eksportujemy na rynki polonijne, czyli przede wszystkim do Wielkiej Brytanii i Niemczech, gdzie mamy silną pozycję. Na tych rynkach współpracujemy z lokalnymi operatorami: z Tesco, Asdą i Edeką, czyli sieciami które stworzyły w swoich sklepach polską półkę. W wymienionych krajach widzimy największy potencjał sprzedażowy. Jednocześnie jesteśmy obecni we wszystkich państwach, w których jest Polonia, czyli m.in. w Irlandii, Grecji, Hiszpanii, na Islandii i Cyprze. Tam, gdzie powstają polskie sklepy, zazwyczaj można kupić również pierogi Jawo – zaznacza Kasprzycka.

Dodaje, że obecnie w dystrybucji mrożonek postępuje silny trend konsolidacyjny. Jeśli zaś chodzi o produkcję, w branży wciąż panuje duże rozdrobnienie. – Jako lider rynku posiadamy zaledwie niecałe 15 proc. udziałów. Kolejna duża firma ma 13 proc. rynku. Reszta przedsiębiorstw produkcyjnych funkcjonuje z udziałami na poziomie kilku proc. – podkreśla prezes Jawo.

I dodaje: - W tej chwili bardzo zależy nam na edukacji konsumentów, dlatego na z optymizmem obserwujemy nasilające się trendy. Klienci zdobywają coraz więcej wiedzy na temat zdrowego żywienia i częściej czytają etykiety produktów, dzięki czemu mogą zauważyć różnice pomiędzy ofertą poszczególnych producentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    1,86

  • Min

    0,80

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8032

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.