Jeronimo Martins: 3,5 mld euro przychodów Pingo Doce, Recheio - 878 mln euro

Autor: dlahandlu.pl 24 lutego 2017 10:52

Jeronimo Martins podsumowało swoją działalność w 2016 roku na portugalskim rynku. Kraj odnotował niewielki wzrost gospodarczy, a siła nabywcza konsumentów zwiększyła się. Klienci szukali przede wszystkim promocji i atrakcyjnych cen. W tych warunkach rynkowych sieć Pingo Doce osiągnęła przychody w wysokości 3,5 mln euro (wobec 3,4 mld euro w 2015 roku), a hurtownie cash&carry Recheio - 878 mln euro (829 mln euro w 2015 roku).

Sprzedaż Pingo Doce wzrosła o 4,7 proc. (LfL o 1,2 proc.). EBITDA wyniosła 192 mln euro. Na inwestycję w sieć Jeronimo Martins przeznaczyło 137 mln euro. Pingo Doce powiększyło się w tym czasie o 14 nowych sklepów, w tym o dwa sklepy conveneince Pingo Doce & Go (w sumie działają cztery takie placówki).

Sieć wprowadziła do sprzedaży 221 nowych produktów marki własnej i stawiała na różnorodność oferty. W okresie świątecznym odnotowała ponad 100 proc. wzrost sprzedaży w kategorii dań na wynos.

Pingo Doce wydało w minionym roku 200 gazetek promocyjnych, a aktywnych kart lojalnościowych "Oszczędzaj więcej" było na koniec 2016 roku dwa miliony (wzrost o 13,3 proc.).

Pingo Doce zakończyło ubiegły rok liczbą 413 sklepów.

Recheio zwiększyło sprzedaż o 5,9 proc. (LfL o 5 proc.) i wprowadziło na półki 160 nowych produktów marki własnej. Na inwestycje w ten kanał sprzedaży Jeronimo Martins przeznaczyło 21 mln euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,49

  • Śr

    1,18

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane