Jeronimo Martins w Portugalii powiększył się o 6 sklepów, w Polsce o 26

Autor: dlahandlu.pl 27 lipca 2016 22:00

W I połowie 2016 roku Jeronimo Martins uruchomił 5 sklepów Pingo Doce i 1 Recheio w Portugalii, 19 sklepów Ara w Kolumbii i 26 sklepów Biedronka w Polsce (40 otwarć i 14 zamknięć) oraz 6 sklepów Hebe (5 zamknięć).

Sprzedaż sieci Pingo Doce wzrosła o 3,9 proc. i osiągnęła wartość 1,686 mld euro. Sprzedaż LfL z wyłączeniem paliw była na poziomie 0,3 proc. głównie na skutek spadku wartości koszyka zakupowego i wysokiej bazy porównawczej z ubiegłego roku. Sieć wzmacnia jednak swoje udziały rynkowe.  W II kw. LfL spadł o 1,4 proc. głównie na skutek negatywnego wpływu kalendarza (wcześniejsza Wielkanoc). W I półroczu powstało 5 nowych sklepów Pingo Doce. Priorytetem dla sieci jest wzmocnienie pozycji konkurencyjnej dzięki poprawie doświadczenia zakupowego w sklepach. 

Dla sieci Pingo Doce EBITDA wyniosła 79 mln euro, czyli o 3,1 proc. więcej rdr. Marża EBITDA podobnie jak w zeszłym roku wyniosła 4,7 proc.

Sieć Recheio skorzystała na poprawie kondycji sektora HoReCa. W I półroczu sprzedaż LfL sieci wzrosła o 3.6 proc. do 407 mln euro, czyli o 4.2 proc. rdr. W czerwcu firma uruchomiła 1 nową placówkę. EBITDA sieci Recheio wyniosła 20 mln euro przy wzroście marży do 5 proc. z 4,8 proc. w 2015 roku.

Szyld Ara zanotował sprzedaż na poziomie 101 mln euro wobec 56 mln euro w I połowie 2015 roku. Firma zgodnie z planem otworzyła 19 sklepów i przygotowuje się do uruchomienia centrum dystrybucyjnego w Bogocie i placówek w kolejnym regionie w Kolumbii. Obecnie do sieci należy 161 sklepów.

Sieci Hebe przybyła 1 placówka, choć otwarto 6, ale 5 w tym czasie zamknięto. Na koniec I półrocza 2016 roku do Hebe należało 135 sklepów. Sprzedaż sieci Hebe wzrosła z 48 mln euro w I poł. 2015 do 55 mln euro w I  poł. 2016 roku.

Straty wygenerowane przez sieci Ara i Hebe na poziomie EBITDA osiągnęły poziom 28 mln euro. W całym roku straty sieci Ara i Hebe mają nie przekroczyć poziomu 55 mln euro przy stałym kursie wymiany.

Skonsolidowana EBITDA osiągnęła poziom 387 mln euro, czyli wzrosła o 6,8 proc. więcej rdr. (10,3 proc. przy stałym kursie wymiany). Marża była na poziomie 5,6 proc. wobec 5,5 proc. w I połowie 2015 roku, co odzwierciedla wysoką dynamikę sprzedaży i wydajne zarządzanie kosztami.


Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,31

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.