Jeronimo Martins zainwestowało od początku roku 422 mln euro

Autor: dlahandlu.pl 26 października 2017 11:54

W okresie dziewięciu miesięcy 2017 roku grupa Jeronimo Martins zainwestowała 422 mln euro, z czego największa część inwestycji przypadła polskiej Biedronce. Około 27 proc. tej kwoty pochłonęła ekspansja sieci Ara w Kolumbii.

Grupa podała, że w pod koniec września otworzyła w Portugalii największe i najbardziej nowoczesne centrum dystrybucji w Alfena – Valongo.

Portugalska sieć Pingo Doce osiągnęła w ciągu trzech kwartałów 2017 roku 2,7 mld euro sprzedaży, co oznacza wzrost o 2,4 proc. – Sieć Pingo Doce zwiększyła sprzedaż i udział rynkowy na wysoko konkurencyjnym rynku, który zanotował deflację cen żywności w kilku kategoriach – podkreśla spółka. Do końca września, Pingo Doce otworzyło 7 sklepów i odnowiło kolejnych 19.

Recheio, lider portugalskiego rynku hurtowego, koncentrował się na dynamice sprzedaży. Spółce udało się skorzystać na boomie turystyki w Portugalii. Do końca września sprzedaż Recheio wzrosła o 7,6 proc., do 713 mln euro. W tym okresie wprowadzono 133 produktów prywatnych marek.

Natomiast kolumbijska Ara zwiększyła sprzedaż w ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku o 77,8 proc., do 289 mln euro. Do końca września sieć otworzyła 92 sklepy i posiadała 312 lokalizacji.

Przypomnijmy, że sprzedaż Grupy Jeronimo Martins po dziewięciu miesiącach br. wyniosła 11,9 mld euro, co oznacza wzrost o 11,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego (wzrost o 9,3 proc. przy stałym kursie wymiany walut). Sprzedaż LfL wzrosła o 6,6 proc. dzięki dobrym wynikom Biedronki i Recheio.

Biedronka odpowiada za niemal 68 proc. sprzedaży Jeronimo Martins. W okresie dziewięciu miesięcy wzrost sprzedaży LfL tej sieci wyniósł 9,0 proc., co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży ogółem o 13,1 proc. (+ 10,7 proc. w walucie lokalnej) i pozwoliło osiągnąć przychody w wysokości 8,1 mld euro (w tym samym okresie w 2016 roku była to kwota 7,16 mld euro ). 

EBITDA Biedronki wyniosła 583 mln euro, co oznacza wzrost o 13,9 proc. rok do roku (+ 11,5 proc. przy stałym kursie wymiany). Marża EBITDA wyniosła 7,2 proc. Po dziewięciu miesiącach Biedronka otworzyła 46 sklepów (31 netto) i zmodernizowała w sumie 150 placówek. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane