Jest decyzja ws. fuzji sieci Auchan i Real!

Autor: www.dlahandlu.pl 21 stycznia 2014 12:31

Jest decyzja ws. fuzji sieci Auchan i Real!

Prezes UOKiK-u zgodziła na zakup przez Auchan Polska hipermarketów Real. Przejmująca spółka będzie musiała jednak sprzedać 8 sklepów. To pierwsza decyzja warunkowa wydana w tym roku przez Urząd.

Transakcja dotyczy przejęcia przez Auchan Polska hipermarketów Real. Auchan Polska jest kontrolowana przez Groupe Auchan. Posiada 27 sklepów pod marką Auchan, kontroluje również spółkę Elea Polska, właściciela sieci sklepów Simply Market. Spółka Real należy do międzynarodowego koncernu handlowego - Grupy Metro, działającego w 30 krajach Europy i Azji Wschodniej. Jest właścicielem 57 hipermarketów Real.

Podstawą zgłoszenia koncentracji była umowa zawarta przez Groupe Auchan oraz Metro, dotycząca sprzedaży udziałów i wkładów w spółkach Real w Polsce, Rumunii, Rosji i Ukrainie. Organem właściwym do jej zbadania była Komisja Europejska, jednak na wniosek przedsiębiorców, w części dotyczącej polskiego rynku, sprawa została przekazana w marcu 2013 r. do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Na potrzeby postępowania UOKiK przeprowadził badanie rynku detalicznej sprzedaży artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku w sklepach wielkopowierzchniowych. O strukturę i stopień koncentracji rynku zapytano 13 największych działających w Polsce sieci handlowych. - Analiza Urzędu wykazała, że supermarkety oraz dyskonty nie stanowią bezpośredniej konkurencji dla hipermarketów. W mniejszych sklepach konsumenci dokonują głównie codziennych, drobnych zakupów. Natomiast z oferty hipermarketów korzystają rzadziej, zazwyczaj kilka razy w miesiącu. Jednorazowo kupują więcej produktów niż w supermarketach i dyskontach, często na zapas - wyjaśnia Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel.

Urząd przyjął również, że obszarem, na którym hipermarkety konkurują ze sobą jest strefa do 20 lub 25 minut jazdy samochodem od przejmowanej placówki. Ustalono to w oparciu o przekazane przez uczestników koncentracji badania kodów pocztowych. Wynika to także z zasięgu kampanii informacyjnych w formie ulotek czy gazetek prowadzonych przez sieci handlowe. Co istotne, ten obszar może być większy lub mniejszy niż teren jednego miasta.

  • Karolina 2015-06-24 14:13:26

    Jestem zbulwersowana, ponieważ wczoraj na dziale owocowo-warzywnym były nieświeże owoce, a przede wszystkim, dosłownie zgniłe, uszkodzone nektarynki, a nad nimi oraz chcąc nie chcąc nad innymi owocami, latało mnóstwo much! Naturalnie, zniesmaczona i zawiedziona, szybko opuściłam ten dział, nie zaopatrując się w żadne warzywa oraz owoce. Uważam, że niedopuszczalna jest sprzedaż takich owoców i świadome oferowanie ich klientom. Takie owoce powinny być natychmiast zabrane z działu i wyrzucone, ponieważ wytwarza się na nich trująca pleśń, która jest bardzo niebezpieczna dla człowieka - powoduje m.in choroby układu pokarmowego.



    Widząc to zagrożenie, od razu przekazałam informację pracownikowi, który znajdował się najbliżej działu, czyli Pani obsługującej stoisko "grill", jednak jak się potem okazało, najwyraźniej z obojętnością podeszła do sprawy. Przechodziłam około 20 minut później ponownie obok spleśniałych owoców i wciąż nikt ich stamtąd nie zabrał.



    Sprzedaż takich produktów świadczy o nieprofesjonalizmie i lekceważeniu klienta i dlatego przestrzegam potencjalnych klientów przed zakupami w Auchan Janki.

  • Anna Jankowska 2015-06-07 00:00:18

    Ja się bardzo cieszę, że teraz Auchan jest w moim ulubionym Centrum Janki, w dodatku do 22.00 :) najczęściej wybieram się tam po zakupy i teraz zakupy spożywcze, butiki i wszystko do domu mam w jednym miejscu.

  • DD 2014-01-28 10:53:42

    Na podstawie jakich badań stwierdzono że dyskonty i supery nie są konkurencją dla Hiperów?

ZOBACZ WSZYSTKIE (8)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    8,29

  • Min

    4,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8477

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.