JLL podsumowuje: Jakie marki weszły na polski rynek w 2016 r., a jakie opuściły nasz kraj

Autor: dlahandlu.pl 23 grudnia 2016 10:52

- Rok 2016 odznaczał się dużą aktywnością na rynku nieruchomości handlowych – zarówno ze strony deweloperów, jak i najemców. Oddało się przeszło 336 000 mkw. nowej powierzchni w ramach tylko centrów handlowych. Na rynku zadebiutował też szereg nowych marek, z czego warto wspomnieć m.in. o Forever 21, & Other Stories czy Uterque. W ostatnim czasie decyzję o wejściu do Polski ogłosiła brytyjska sieć z zabawkami – Hamleys, która zadebiutuje w Galerii Północnej. Pokazuje to potencjał polskiego rynku, zainteresowanie międzynarodowych marek, jak również wzbogaca jakość oferty centrów handlowych - komentuje Anna Wysocka, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych, JLL.

Najwięcej nowych marek otworzyło swoje sklepy w warszawskiej Galerii Mokotów (Skechers, Lego Store, Uterque, & Other Stories, Le Creuset, Dior kosmetyki). Trzy nowe marki zagościły w łódzkiej Manufakturze (Forever 21, U.S. Polo Assn. i Steve Madden), a pojedyncze umowy podpisano w warszawskich obiektach: Arkadii (Converse), Placu Unii City Shopping (Navigare), Hali Koszyki (L'Erbolario), przy ulicy Pięknej 28/34 (Elena Miro). Nowe sklepy otworzyły się także w poznańskim Starym Browarze (Al Rifai) oraz Plazie (Tezenis), katowickiej Silesia City Center (Max&Co) oraz w Galerii HIT Nowy Dwór Mazowiecki (Maxi Bazar). W tym samym czasie z Polski wycofały się: American Eagle, Mothercare, Celio, Brice, Burberry, Devred 1902, Dairy Queen, Kari, a decyzję o wyjściu podjęła sieć Marks&Spencer.

Łącznie do użytku oddano w Polsce ponad 463 000 mkw. GLA powierzchni handlowej, z czego ponad 336 000 mkw. stanowiły centra handlowe, 28 000 mkw. parki handlowe, 94 000 mkw. wolnostojące obiekty wielkopowierzchniowe, a 5 300 centra wyprzedażowe. Do największych oddanych w 2016 r. projektów handlowych należy Posnania w Poznaniu (99 000 mkw.), Metropolia w Gdańsku (34 300 mkw.), Galeria Navigator w Mielcu (25 400 mkw.), Galeria Wołomin w Wołominie (25 000 mkw.) i Galeria Glogovia w Głogowie (21 000 mkw.).

W zaawansowanej fazie realizacji znajduje się kilka dużych inwestycji w tym: Galeria Północna (64 000 mkw.) w Warszawie, Wroclavia (64 000 mkw.) w stolicy województwa dolnośląskiego, Forum Gdańsk (62 000 mkw.) w Trójmieście, Galeria Libero (42 000 mkw.) w Katowicach i Serenada (41 300 mkw.) w Krakowie. Według szacunków JLL, w 2017 roku na rynek może trafić blisko 400 000 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej w ramach centrów handlowych. Polski rynek nadal skutecznie przyciąga nowych najemców, a zasoby nowoczesnej przestrzeni handlowej w naszym kraju ulegną wkrótce kolejnemu poszerzeniu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.