JLL: Warszawa atrakcyjna dla firm inwestujących w nieruchomości komercyjne
Firma doradcza JLL przygotowała zestawienie pt. Investment Intensity Index, czyli „Indeks Intensywności Inwestycyjnej" badający miasta świata pod kątem wolumenu transakcji inwestycyjnych zrealizowanych na rynku nieruchomości komercyjnych w okresie II kw. 2011 - I kw. 2014 w odniesieniu do wielkości gospodarki danego miasta (PKB według parytetu siły nabywczej za 2013).
Stolica Polski zajmuje szóste miejsce na świecie w przygotowanym przez JLL Indeksie Intensywności Inwestycyjnej, wyprzedzając m.in. Paryż, Nowy Jork i Tokio.
W trzech latach (liczonych jako okres od II kw. 2011 do końca I kw. 2014 r.) na warszawskim rynku nieruchomości komercyjnych zrealizowano transakcje inwestycyjne o łącznej wartości ok. 4,7 mld euro. Przykładowe umowy kupna/sprzedaży z tego okresu to sprzedaż 77 proc. udziałów w kompleksie Złote Tarasy (475 mln euro) w 2012 r., czy biurowca Rondo 1 (300 mln euro) w 2014 r., ale doszło też do licznych transakcji sprzedaży mniejszych nieruchomości.
Przeczytaj także:


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WYBRANE DLA CIEBIE
- Nd 17:30 IMM: Zakaz handlu skutkuje wysypem reklam sklepów
- Nd 15:34 A Centrum buduje się w Inowrocławiu
- Sb 19:16 Rafalska: Zakaz handlu w niedziele nie najgorzej przyjmowany
- Sb 14:16 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- Sb 12:19 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- Sb 11:23 Sizeer i Ochnik najemcami Galerii Victoria
- Sb 09:21 Magda Gessler ma własną linię przetworów owocowo-warzywnych
- Sb 09:15 Prezes firmy iRobot: Naszą przyszłością jest przyjaźń z robotami
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Starbucks: Przyjdź po kawę ze swoim kubkiem
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 3 Media Expert wchodzi do Rybnika
- 4 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 5 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł