JM chce eksportować brand Hebe na rynki zagraniczne

Autor: dlahandlu.pl na podtawie Diario Economico 4 marca 2016 10:53

JM chce eksportować brand Hebe na rynki zagraniczne fot. Jeronimo Martins

Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins, przy okazji ogłoszenia wyników firmy za 2015 r. ujawnił niektóre plany inwestycyjne spółki. Szef JM zdradził, że myśli o przeniesieniu polskiego konceptu Hebe na inne rynki - czytamy w Diario Economico.

Prezes JM widzi potencjał w marce Hebe. Firma szuka odpowiedniej formuły eksportu brandu na zagraniczne rynki.

Ponadto, Grupa zamierza otworzyć w tym roku od 70 do 100 sklepów Ara w Kolumbii. Planowana inwestycja w ten koncept ma wynieść 100 milionów euro.

Pedro Soares dos Santos podczas konferencji prasowej wspomniał również o szansie na kilka akwizycji w Kolumbii. Rynek miło zaskoczył portugalski koncern.

Przypomnijmy, sprzedaż netto Grupy w 2015 r. wyniosła 13,727 mld euro w porównaniu do 12,680 mld euro w 2014 r. Sprzedaż Biedronki to 9,205 mld euro (8,432 mld euro w 2014 r.). Pingo Doce zanotowało sprzedaż w wysokości 3,407 mld euro (3,234 mld euro w 2014 r.), Recheio sprzedało towary za 832 mln euro (799 mln euro w 2014 r.), a sprzedaż pozostałych szyldów to 283 mln euro (215 mln euro w 2014 r.).

Spółka podała w raporcie, że zamierza przeznaczyć na inwestycje w 2016 r. 550-650 mln euro, z czego na inwestycje w Biedronce przypadnie około 45 proc. tej kwoty.

W 2015 r. Grupa zainwestowała łącznie 412,3 mln euro, z czego 54,2% przeznaczono na umacnianie pozycji i zdobywanie nowych rynków zbytu.
Biedronka otworzyła w ubiegłym roku 102 sklepy, realizując plan rozwoju. Pingo Doce powiększyło się o 21 placówek, Ara powiększyła się o 56 sklepów i nowe centrum dystrybucyjne, a Hebe uruchomiło 15 sklepów kończąc rok z liczbą 134 jednostek w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.