JM zamyka 2015 r. sprzedażą w wysokości 13,7 mld euro; Biedronka wygenerowała 9,2 mld euro

Autor: www.dlahandlu.pl 12 stycznia 2016 19:30

JM zamyka 2015 r. sprzedażą w wysokości 13,7 mld euro; Biedronka wygenerowała 9,2 mld euro fot. za jeronimomartins.pt

Grupa Jeronimo Martins podała wstępne wyniki finansowe za rok 2015. Sprzedaż netto w tym czasie wyniosła 13,727 mld euro w porównaniu do 12,680 mld euro w 2014 r. Sprzedaż Biedronki to 9,205 mld euro (8,432 mld euro w 2014 r.). Pingo Doce zanotowało sprzedaż w wysokości 3,407 mld euro (3,234 mld euro w 2014 r.), Recheio sprzedało towary za 832 mln euro (799 mln euro w 2014 r.), a sprzedaż pozostałych szyldów to 283 mln euro (215 mln euro w 2014 r.) 

Powiększenie asortymentu Biedronki wyraźnie wpłynęło na wzrost sprzedaży, który nie tylko zrekompensował, ale aż przewyższył efekt deflacji w 2015 r. Sprzedaż sieci wzrosła o 9,2 proc. do poziomu 9,2 mld euro (3,2 proc. wzrostu LfL). 

W 2015 roku Biedronka koncentrowała się przede wszystkim na ulepszeniu swojej oferty, dzięki czemu sieć zanotowała wzrost liczby wizyt, a także średniej wartości paragonu. Zdaniem władz firmy, polski rynek handlowy jest nadal niezwykle konkurencyjny, a klienci zorientowani są na promocje i niską cenę.

Spółka zrealizowała swój plan rozwoju zgodnie z którym otworzyła 102 sklepy, a zamknęła 22 placówki (80 przyłączeń netto), zamykając rok sumą 2,667 sklepów. Oznacza to, że w IV kw. sieci przybyło tylko 8 sklepów.

Łączna powierzchnia handlowa zajmowana przez wszystkie Biedronki wyniosła ponad 1,71 mln mkw.

W ostatnim kwartale roku sprzedaż Biedronki wzrosła o 7 proc. (w lokalnej walucie) i o 3,8 proc. LfL.

Sieć Hebe zamknęła rok liczbą 134 sklepów i sprzedażą w wysokości 100 mln euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Martin 2016-01-14 23:02:28

    Analityk Online: Głupoty piszesz: "Jesli więc te dodatkowe 500 sku zrobiło 8,78 mld zł obrotu, to te pierwotne 1700 zrobiło 29,86 mld zł. A więc nastąpił spadek o 19,8% w sprzedaży tych pierwotnych 1700 sku."

    Słyszałeś o zasadzie Pareto? 20% produktów generuje 80% obrotów. Dołożone SKU na pewno nie są w pierwotnej, najlepiej rotującej grupie produktów, ale w tej uzupełniającej. Więc Twoje przeliczenie jest błędne. Ponadto, z uwagi na deflację najsilniejszą w tejże podstawowej grupie produktów, ich sprzedaż musiała znacząco spaść. To oznacza, że dołożone 500SKU wygenerowało bardzo dobry wynik. Zarówno zrównoważyły spadek deflacyjny na podstawowej grupie (nieunikniony), jak i

    poprawiły wynik całości. Więc chyba nie ma czym się martwić i raczej nie z tego wynikają zmiany personalne.

  • observator 2016-01-13 13:51:31

    Ciekawe jaki podatek zapłaciły te sieci! Czy może wręcz wystąpiły o jego zwrot!

  • Analityk_online 2016-01-13 10:12:24

    A więc sprzedaż Biedronki to 9,2 mld EUR tj. 38,64 mld zł licząc EUR/PLN = 4,2. Rok temu było to 37,23 mld zł, lfl wyniósł 3,8%.



    Brakuje tylko jednej informacji. Przed rokiem ten obrót zrobiło 1700 sku, a w tym roku 2200 sku, a więc o 30% więcej.



    Jesli więc te dodatkowe 500 sku zrobiło 8,78 mld zł obrotu, to te pierwotne 1700 zrobiło 29,86 mld zł. A więc nastąpił spadek o 19,8% w sprzedaży tych pierwotnych 1700 sku.



    I tu leży pies pogrzebany. To była autorska koncepcja właściciela, rozdmuchanie asortymentu, miała to byc ucieczka do przodu Biedronki. Oczywiscie nie liczono na 30% wzrostu przychodów, ale na tłuste10-15% juz tak. A wyszło 3,8%. Stąd frustracja, nerwowe ruchy, zwalnianie menedżerów, w tym Pedro Silvy, otoczenie sie przez własciciela jedynie lizusami z Portugalii.



    Ciekaw jestem wyników obecnego roku, zwłaszcza, ze tylko od nadwyżki powyżej 10 mld zł, a więc 28,64 mld zł trzeba będzie zapłacić 4% podatku, wszystko na to wskazuje. A więc bedzie to 1,145 mld zł. A do tego jeszcze podatek za obrót do 10 mld zł... Ciekawie to wszystko wyglada, zwłąszca w kontekscie, ze własciciel na wszystkich się poobrażał...

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8959

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.