Kanał online szansą dla sieci DIY

Autor: dlahandlu.pl 23 marca 2017 12:13

Kanał online szansą dla sieci DIY Fot. Leroy Merlin

Prognozy dla branży materiałów budowlanych są optymistyczne, a szansą na rozwój dla sprzedawców staje się kanał internetowy. Według danych platformy e-commerce Shoper e-sklepy z kategorii „Dom i ogród” odnotowały w ostatnich latach dwukrotny wzrost i nie zamierzają się zatrzymywać.

„Dom i ogród” to jedna z popularniejszych kategorii produktów sprzedawanych przez internet – zalicza się do niej 17 proc. sklepów działających na oprogramowaniu Shoper.pl. Według danych platformy sklepów internetowych gwałtowny skok sklepów z wyposażeniem wnętrz i ogrodu miał miejsce w 2015. Liczba aktywnych sklepów w kategorii „dom i ogród” w 2015 podwoiła się w stosunku do 2014 i pozostała na zbliżonym poziomie w roku 2016. Właściciele platformy prognozują jednak branży stały wzrost zamówień online. Do wzrostu popytu wewnętrznego na usługi i materiały budowlane mogą przyczynić się też ulgi remontowo-budowlane, o których powrót upominają się branżowe podmioty. Z tego typu ulg podatkowych Polacy mogli korzystać w latach 1997-2001. Ulga remontowa była wtedy najpopularniejszą ze wszystkich ulg podatkowych.

Według zeszłorocznego raportu autorstwa IBP Research polski rynek dystrybucji materiałów budowlanych w 2015 r. osiągnął sprzedaż ok. 40 mld zł. Z roku na rok zwiększa się w tej branży udział hiper i supermarketów. Rośnie też liczba klientów decydujących się na zakupy remontowo-budowlane w internecie. Gemius w 2015 podał, że co dziesiąty polski internauta odwiedzał strony internetowy i e-sklepy z materiałami do budowy i remontu.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,13

  • Min

    2,71

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.