Kanał online szansą dla sieci DIY

Autor: dlahandlu.pl 23 marca 2017 12:13

Kanał online szansą dla sieci DIY Fot. Leroy Merlin

Prognozy dla branży materiałów budowlanych są optymistyczne, a szansą na rozwój dla sprzedawców staje się kanał internetowy. Według danych platformy e-commerce Shoper e-sklepy z kategorii „Dom i ogród” odnotowały w ostatnich latach dwukrotny wzrost i nie zamierzają się zatrzymywać.

„Dom i ogród” to jedna z popularniejszych kategorii produktów sprzedawanych przez internet – zalicza się do niej 17 proc. sklepów działających na oprogramowaniu Shoper.pl. Według danych platformy sklepów internetowych gwałtowny skok sklepów z wyposażeniem wnętrz i ogrodu miał miejsce w 2015. Liczba aktywnych sklepów w kategorii „dom i ogród” w 2015 podwoiła się w stosunku do 2014 i pozostała na zbliżonym poziomie w roku 2016. Właściciele platformy prognozują jednak branży stały wzrost zamówień online. Do wzrostu popytu wewnętrznego na usługi i materiały budowlane mogą przyczynić się też ulgi remontowo-budowlane, o których powrót upominają się branżowe podmioty. Z tego typu ulg podatkowych Polacy mogli korzystać w latach 1997-2001. Ulga remontowa była wtedy najpopularniejszą ze wszystkich ulg podatkowych.

Według zeszłorocznego raportu autorstwa IBP Research polski rynek dystrybucji materiałów budowlanych w 2015 r. osiągnął sprzedaż ok. 40 mld zł. Z roku na rok zwiększa się w tej branży udział hiper i supermarketów. Rośnie też liczba klientów decydujących się na zakupy remontowo-budowlane w internecie. Gemius w 2015 podał, że co dziesiąty polski internauta odwiedzał strony internetowy i e-sklepy z materiałami do budowy i remontu.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,62

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane