Kantar: Supermarkety będą tracić na rzecz dyskontów i e-commerce

Property News 20 listopada 2017 14:35

Kantar: Supermarkety będą tracić na rzecz dyskontów i e-commerce Fot. Shutterstock

Eksperci z Kantar Worldpanel Winning Omnichannel przewidują, że w ciągu 5 lat udział marketów w sprzedaży FMCG będzie spadał na rzecz dyskontów. - Przed szereg wychodzi „nowa gwardia”: e-commerce i dyskonty, pożerające handel wielkopowierzchniowy dzięki obietnicom wygody i niskich cen – mówi Stéphane Roger, dyrektor ds. konsumentów i detalu w Kantar Worldpanel.

Eksperci przewidują, że w ujęciu makro sprzedaż detaliczna produktów FMCG w super- i hipermarketach będzie w długofalowej perspektywie stopniowo spadać. Choć głównym beneficjentem tych zmian ma być handel internetowy, pozycję umocnią też dyskonty i formaty tradycyjne. Duże sieci marketów starają się temu przeciwdziałać, eksperymentując z modyfikacjami konceptu.

Jak wynika z rocznego raportu Kantar Worldpanel Winning Omnichannel na temat kanałów sprzedaży FMCG, światowa wartość handlu tego typu produktami w super- i hipermarketach wzrosła r/r o zaledwie 0,7 proc., podczas gdy online i w dyskontach zwiększyła się - odpowiednio - o 26 i 5,1 proc. W ujęciu całościowym udział marketów w rynku spadł w związku z tym z 53,2 do 52 proc. Eksperci przewidują, że trend ten utrzyma się przez kolejne pięć lat i w 2021 detaliczne sklepy wielkopowierzchniowe z szerokim asortymentem będą odpowiedzialne w skali globu za mniej niż połowę handlu FMCG. – Kanały, które od lat dominowały w sektorze FMCG są w odwrocie - mówi Stéphane Roger, dyrektor ds. konsumentów i detalu w Kantar Worldpanel.  Co ciekawe, z zawieruchy obronną ręką wyjść mają sklepy convenience oraz tradycyjne – utrzymają swój dotychczasowy udział w rynku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane