Kaufland analizuje polski rynek pod względem otwarcia e-sklepu

Autor: dlahandlu.pl 31 lipca 2017 09:41

Kaufland analizuje polski rynek pod względem otwarcia e-sklepu fot. shutterstock

Kaufland analizuje możliwości wprowadzenia do Polski e-sklepu. Sieć obserwuje rynek oraz zachowania konsumenckie Polaków w celu jak najlepszej oceny potencjału rozwoju takiej usługi, aby była ona jak najbardziej efektywna biznesowo.

We wrześniu ubiegłego roku pisaliśmy, że sieć Kaufland w Polsce rozważa wejście w sprzedaż internetową. Ta forma sprzedaży jest testowana na rynku niemieckim. Naturalnym kierunkiem będzie więc poszerzenie kanału sprzedaży w Polsce. 

- Sprzedaż internetowa jest obecnie testowana na rynku niemieckim. Kaufland Polska również rozważa tę formę sprzedaży - podawała wtedy przedstawicielka sieci. Spółka nie zdradziła jednak konkretnych terminów.

Postanowiliśmy więc ponownie zapytać sieć czy otwarcie e-sklepu nadal jest brane pod uwagę.

- Obserwujemy rynek oraz zachowania konsumenckie Polaków w celu jak najlepszej oceny potencjału rozwoju takiej usługi, żeby jak najlepiej odpowiadała na potrzeby klientów i była jak najbardziej efektywna biznesowo. Analizujemy możliwości wprowadzenia na polski rynek e-sklepu Kauflandu, ale jest jeszcze za wcześnie na decyzje w tej kwestii - odpowiada nam biuro prasowe firmy. 

W całej Europie Kaufland posiada około 1200 sklepów i zatrudnia ponad 150 tysięcy pracowników. W Polsce pierwszy sklep sieci Kaufland został otwarty w 2001 roku. Dziś jest ich już ponad 200.
W ciągu pierwszego półrocza 2017 r. Grupa dokonała kilku inwestycji w naszym kraju:
Niedawno sieć uruchomiła pierwszy w tym roku sklep w Sosnowcu, oraz tymczasowy sklep w strefie kibica The World Games Plaza. Ponadto firma w 2017 r. planuje zwiększyć poziom inwestycji do ponad 700 mln z uwagi na planowane otwarcia pięciu nowych placówek oraz modernizacje istniejących. Kaufland w 2018 r. planuje uruchomienie kolejnych 5 sklepów.
Kaufland wprowadził w tym roku podwyżki dla niemal wszystkich pracowników i gwarantuje im cykliczny wzrost wynagrodzeń. Od 1 marca zarobki 95 proc. pracowników wzrosły średnio o 11 proc. Minimalna pensja na stanowisku kasjer-sprzedawca wynosi teraz 2600 zł brutto na pełen etat. W 2017 roku Kaufland przeznaczy na podwyżki 55 mln zł.

W roku obrotowym 2016, zakończonym 28 lutego br. spółka Kaufland Polska osiągnęła ponad 10 mld złotych przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o blisko 6 proc. r/r. z 9,5 mld złotych w 2015 r. Na wyniki finansowe Kauflandu w ubiegłym roku wpływ miały przede wszystkim: rozbudowa sieci, wzrost sprzedaży na dotychczasowej powierzchni (like for like) oraz zmiany asortymentu oferowanych produktów.

Kaufland ma wyniki zbliżone do swojej siostrzanej spółki Lidl, która osiągnęła w 2016 roku 13,7 mld zł przychodów przy trzykrotnie większej liczbie placówek (Lidl ma ich 600, Kaufland - 200). Średnia powierzchnia sklepów Lidla to 1400 mkw., a Kauflandu 2000 mkw.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2017-08-05 23:08:41

    Chętnie bym zamawiala. Oczywiscie bralabym pod uwagę ceny. Tesco miało za wysokie ceny. Zamawiam dużo, kupuję tam gdzie mam taniej.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,84

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8143

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.