Kaufland rezygnuje z e-commerce. Projekt nie spełnił założeń

Autor: dlahandlu.pl 11 grudnia 2017 10:16

Kaufland rezygnuje z e-commerce. Projekt nie spełnił założeń fot. Shutterstock.com

Sieć Kaufland poinformowała o zakończeniu 23 grudnia br. pilotażowego programu sprzedaży w kanale e-commerce. Detalista testował sprzedaż przez internet od października ub. r. w Berlinie. Rozwiązanie zostało dobrze przyjęte przez klientów, jednak nie spełniło podstawowego założenia - spółka miała wyższe oczekiwania biznesowe wobec tego projektu. Przedsięwzięcie okazało się być nieopłacalne.

Według przedstawicieli Kauflandu, by sprzedaż online stała się rentowna, trzeba byłoby podnieść ceny produktów. To z kolei byłoby niezgodne z polityką firmy.

 

Patrick Kaudewitz, prezes zarządu spółki poinformował, że osobom zatrudnionym przy realizacji programu e-commerce zostaną przedstawione inne oferty pracy, ale zatrudnienie znajdzie jedynie część z 300 osób, które pracowały przy tym projekcie.

Kaufland ma na rodzimym rynku dużą konkurencję w segmencie e-commerce: prężnie rozwija się tam AmazonFresh, który jest obecny z w Berlinie, Monachium i w Hamburgu. 

Dostawy na terenie Berlina oferują także operatorzy sieci supermarketów Edeka i Rewe.

W Polsce Kaufland nie oferuje zakupów internetowych z dostawą towarów do domu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,55

  • Śr

    3,16

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8398

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 690655

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane