Kaufland zacieśnia sojusz w ramach EMD, by zwiększyć wpływy na polskim rynku

Autor: dlahandlu.pl za retailanalysis.igd.com 25 lutego 2016 13:01

Krótko po przystąpieniu sieci Asda do grupy zakupowej EMD, jej "stary" uczestnik, niemiecka sieć Kaufland zapowiedziała, że włączy do sojuszu zakupowego swojej oddziały działające na rynkach Europy Wschodniej.  W przeciwieństwie do Asda, Kaufland koncentruje się na zakupach wyłącznie markowych towarów od czołowych, światowych producentów.

Kaufland jest członkiem EDM od wielu lat. Dzięki nowej umowie sieć skoncentruje się na swoich działaniach zakupowych  na rynkach wschodnioeuropejskich, w tym w  Bułgarii, Chorwacji, Czechach na Słowacji, w Polsce i Rumunii. Niemiecki detalista zapowiedział, że rozszerzenie umowy zwiększy możliwości sprzedaży i marketingu dla producentów markowych produktów, szczególnie tych, którzy już współpracują  z Kauflandem.

Wzrost sprzedaży w sklepach Kaufland jest niższy w porównaniu do siostrzanej marki Lidl (obie są częścią Grupy Schwarz). Sieć chce utrzymać przewagę cenową nad konkurencją, co powinno być wspomagane przez rozszerzenie jej członkostwa w EMD.

Komentując tę decyzję, członek zarządu Kauflandu odpowiedzialny za handel towarami, private label i marketing, Frank Hirnschal, wyraził nadzieję, że dzięki niej Kaufland umocni swoją pozycję w Europie Wschodniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane