KER: Internetowy spot marki Tiger nieobyczajny

Autor: wirtualnemedia.pl 10 listopada 2016 10:57

Do Komisji Etyki Reklamy zaskarżono internetową reklamę napoju energetycznego Tiger produkowanego przez Maspex Wadowice. Akcja prowadzona była wiosną br. pod hasłem „Tiger, PrzeTiger - jeszcze więcej PRZEakcji”, a w jej ramach zorganizowano konkurs „Rusz jajami” - informują Wirtualnemedia.pl.

W skardze zwrócono m.in. uwagę, że reklama poprzedzająca wyświetlenie filmu w serwisie YouTube przedstawia grupę młodych ludzi, którzy zachęceni i pobudzeni napojem energetycznym Tiger zamaskowani biegają po industrialnie wyglądającym terenie, włamując się na zamknięty dach jakiejś fabryki. „Szkopułem jest hasło konkursu, które promuje ta reklama, hasło, które ma się odwoływać do kreatywności potencjalnych uczestników, "rusz jajami"” - napisano.

W odpowiedzi na zarzuty przedstawiciele firmy Maspex wyjaśnili m.in., że reklamowany wyrób jako napój energetyzujący zawiera kofeinę, w związku z czym nie może być przedmiotem reklamy skierowanej do dzieci, dlatego też grupą docelową reklamy są osoby dorosłe. 

Mimo tych wyjaśnień KER uznała, że internetowy spot marki Tiger jest nieobyczajny i zawiera treści stwarzające zagrożenie dla zdrowia lub bezpieczeństwa dzieci lub młodzieży (m.in. sceny płonącego człowieka), a dzieci mogą być odbiorcami tej reklamy ze względu na formę oraz miejsce i sposób jej prezentowania. 

Więcej na Wirtualnemedia.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    5,59

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane