KER krytykuje Grupę Żywiec za reklamę piwa EB

Autor: wirtualnemedia.pl 28 września 2017 09:14

Grupa Żywiec w reklamach piwa EB pod hasłem „Tymczasem”, które w formie sloganów umieszczano na chodnikach w wybranych miastach przekroczyła dopuszczalne granice obyczajności. Komisja Etyki Reklamy uznała, że ze względu na miejsca, w których przekaz był eksponowany, takich jak np. Park Cytadela w Poznaniu, będący nie tylko parkiem, ale również pomnikiem historii, reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej - czytamy w serwisie wirtualnemedia.pl.

Komisja Etyki Reklamy rozpatrywała kilka skarg na reklamy, które w formie murali promowały piwo EB. Slogany reklamowe w kolorach białym i czerwonym wykonane sprayem pojawiły się chodnikach w kilku miastach, m.in. w alejkach Parku Cytadela w Poznaniu. Po krytyce internautów Grupa Żywiec zapowiedziała usunięcie ich.

Przedstawiciele Grupy Żywiec w odpowiedzi na zarzuty pod adresem reklam piwa EB wyjaśnili, że wykorzystane w kampanii elementy graficzne i tekstowe są zgodne z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, gdyż nie zawierają wizerunku ani znaku towarowego marki piwnej.

KER podzieliła zarzuty autorów skarg i uznała, że Grupa Żywiec tą kampanią piwa EB przekroczyła dopuszczalne granice obyczajowości. Stwierdziła, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej z racji tego, że przekaz reklamowy eksponowano m.in. w takich miejscach jak Park Cytadela w Poznaniu, który nie jest tylko parkiem, ale również pomnikiem historii.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Konrad 2017-09-29 10:07:22

    Powinno się zakazać reklamy piwa! Nie można pozwolić na namawianie młodzieży do picia alkoholu i to w taki nachalny sposób!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,40

  • Śr

    5,54

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane