KER: Lodowa promocja Biedronki wprowadzała klientów w błąd

Autor: Wirtualna Polska 14 listopada 2017 11:57

Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do skarg klientów Biedronki i uznała, że wakacyjna akcja z dwoma lodami gratis "nie była prowadzona z należytą starannością i zgodnie z dobrymi obyczajami" - czytamy na portalu Wirtualna Polska.

Ani na plakatach reklamowych, ani na filmiku nie ma informacji, że dwa dodatkowe lody muszą być identyczne jak zakupione wcześniej - to oburzyło kleintów dyskontowej sieci. 

Komisja Etyki Reklamy w listopadzie poinformowała w uchwale o swojej reakcji na spływające skargi. Jak podaje Wp.pl, KER do regulaminu akcji Biedronki nie ma zastrzeżeń, ale forma reklamowania się przez sieć już nie przypadła Komisji do gustu. W uzasadnieniu uchwały czytamy, że "Zespół Orzekający(...) uznał, że reklama nie była prowadzona z należytą starannością i zgodnie z dobrymi obyczajami". Ponadto dodano, że reklama "może nadużywać zaufania odbiorców i wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy", a zawarta w niej infografika była "nieuprawniona i w tym zakresie reklama wymaga modyfikacji".

Zespół Orzekający dopatrzył się także "wprowadzenia odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanego produktu, wartości produktu i jego rzeczywistej ceny i zauważył, że zawarte w reklamie odniesienie do postanowień regulaminu w konfrontacji z grafiką były mylące".

Więcej na Wp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Czytelnik 2017-11-14 13:11:08

    a konsekwencje?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9628

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane