KER negatywnie o reklamie Euro-netu, promującej zakup laptowów dla dzieci

Autor: press.pl 4 lutego 2016 09:46

Zdaniem Komisji Etyki Reklamy (KER) reklama sklepów Euro-net może wywierać presję na rodzicach, żeby kupowali dzieciom laptopy i smartfony, aby te mogły osiągać lepsze wyniki w nauce. Chodzi o internetową i zewnętrzną reklamę sieci sklepów RTV i AGD - Euro-net. Na billboardzie obok haseł "Obiecuję podniesienie oceny minimalnej, jeśli kupisz mi laptopa", "Obiecuję trzy miliony szóstek, jeśli kupisz mi smartfona" zamieszczono wizerunek ucznia i promowanych przedmiotów.

Zdaniem autora skargi reklama zachęca dzieci do wymuszania na rodzicach kupowanie promowanych przedmiotów, co ma pomóc im w nauce. Inny skarżący (wskazuje, że reklamodawca w podobny sposób promował się w radiu) uważa, że firma przyczynia się do: "pogorszenia w szkołach sytuacji dzieci, których rodzice nie mogą pozwolić sobie na drogi sprzęt elektroniczny".   Zdaniem przedstawicieli firmy Euro-net reklama nie narusza kodeksu etyki, ponieważ "nie sposób obiektywnie uznać ją za naruszającą powszechnie obowiązujące normy obyczajowe". Przedstawiciele firmy tłumaczą, że skarżona reklama nie przedstawia sytuacji rzeczywistej, a jest jedynie "komputerowo wygenerowaną grafiką". Ponadto według nich reklama skierowana jest do odbiorców powyżej 20. roku życia, a nie do dzieci w wieku szkolnym. Użyte zaś w kampanii hasła - zdaniem Euro-net - wykorzystują konwencję groteski. A promowane przedmioty: laptop i smartfon "znajdują zastosowanie we współczesnym szkolnictwie i są chętnie wykorzystywane zarówno przez nauczycieli, jak i uczniów".  KER uznała jednak, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i zgodnie z dobrymi obyczajami. Reklama, bazując na negatywnych emocjach, promuje nieodpowiednie relacje pomiędzy dziećmi i ich rodzicami, opiekunami.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    5,42

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.