PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

KER: Red Bull z nieetyczną reklamą na Titanicu

Autor: press.pl 8 stycznia 2014 10:12

Komisja Etyki Reklamy przy Radzie Reklamy uznała, że telewizyjny spot marki napojów energetycznych Red Bull, przedstawiający scenę załadunku napoju na Titanica, narusza dobra osobiste potomków osób, które zginęły w katastrofie okrętu.

Spot sugeruje, że dzięki załadunkowi napoju Red Bull udałoby się przeżyć przynajmniej części pasażerów Titanica. KER zdecydowała, że narusza to Kodeks etyki reklamy.

W odpowiedzi przedstawiciele spółki Red Bull Polska poinformowali, że zaskarżona kampania prowadzona była od stycznia do września 2013 roku i nie będzie już więcej wykorzystywana na terenie Polski. Poza tym w ich opinii nie narusza ona Kodeksu etyki reklamy. Według nich kwestionowana reklama - podobnie jak inne związane z napojem Red Bull Energy Drink - została stworzona z wykorzystaniem konwencji humoru i miała za zadanie wywołanie uśmiechu na twarzach odbiorców. "Absurdalny, surrealistyczny humor jest powszechnie znanym środkiem artystycznego wyrazu" - napisali przedstawiciele Red Bulla.

KER nie podzieliła argumentów spółki, uznając, że reklama jest sprzeczna z dobrymi obyczajami, bo wykorzystuje do celów komercyjnych ważne wydarzenie historyczne, którego skutkiem jest śmierć ponad półtora tysiąca osób.
Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8296

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane