KER: reklama Linea 20+ niezgodna z dobrymi obyczajami

Autor: wirtualnemedia.pl 7 sierpnia 2013 11:27

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama suplementu diety Linea 20+ (Aflofarm) może zachęcać dzieci do odchudzania, dlatego nie powinna być emitowana w kanałach do nich kierowanych.

Chodzi o telewizyjną kampanię suplementu diety Linea 20+ prowadzoną pod hasłem "Możesz schudnąć w każdym wieku". W spocie młoda kobieta niezadowolona ze swojego wyglądu sięga po tabletki odchudzające.

Autorka skargi podaje przykład ośmioletniej córki, która po obejrzeniu reklamy postanowiła przejść na dietę i poprosiła matkę o tabletki. Skarżąca uznała reklamę za niebezpieczną i szkodliwą dla dzieci. Tym bardziej, że spot produktu pojawił się w kanale Nickelodeon kierowanym do dzieci i młodzieży.

Przedstawiciele firmy odpowiedzieli na te zarzuty, podkreślając, że spot adresowali do osób pełnoletnich. Według firmy już sama nazwa produktu wskazuje, że jest on przeznaczony dla osób, które ukończyły 20. rok życia. Ponadto - zdaniem producenta preparatu - treść reklamy wyraźnie wskazuje, że wspomaga on odchudzanie, czyli przeznaczony jest dla osób, które są w trakcie stosowania jakiejś metody.

KER uznała, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i zgodnie z dobrymi obyczajami. Zdaniem zespołu orzekającego spot z takim przekazem nie powinien pojawiać się w telewizji, którą oglądają dzieci i młodzież.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,90

  • Min

    2,25

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.