KER: reklama sklepu Max-Fliz nieetyczna

Autor: press.pl 27 marca 2014 14:34

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama sklepów wnętrzarskich Max-Fliz z wizerunkiem starszego mężczyzny leżącego na trawniku i hasłem "W grudniu nasze ceny zwalają z nóg" narusza dobre obyczaje - podał press.pl.

Zdaniem autorki skargi, człowiek na plakacie jest "bezdomny, źle odziany, brudny, do tego przypuszczalnie chory", bo leżący obok niego przedmiot to balkonik rehabilitacyjny. Inny skarżący zwrócił uwagę, że taki "obraz powinien budzić współczucie i chęć udzielenia pomocy, natomiast użyty w tym kontekście najwyraźniej w zamiarze twórców miał rozśmieszyć". Przedstawiciele Max-Fliz odpowiedzieli na te zarzuty, tłumacząc, że celem przekazu reklamowego było podkreślenie, że "każdy, kto zobaczy tak atrakcyjne ceny, może się przewrócić z wrażenia". W ich opinii bohater reklamy wcale nie jest bezdomny, niepełnosprawny i źle ubrany. Zarzut, że obok leżącego mężczyzny znajduje się balkonik, firma uznała za bezzasadny, wyjaśniając, że jest to krzesło. KER rozpoznała jednak na billboardzie balkonik rehabilitacyjny, a nie krzesło. To wpłynęło na decyzję o uznaniu reklamy za niezgodną z kodeksem. Zdaniem zespołu orzekającego "przedstawienie w reklamie leżącego mężczyzny z takim balkonikiem, wspomagającym pionizację i poruszanie się, w kontekście użytego przez reklamodawcę hasła »w grudniu nasze ceny zwalają z nóg«, jednoznacznie przesądza, że przekroczone zostały normy etyczne". Jednocześnie KER odrzuciła oskarżenia, że reklamy te dyskryminują osoby starsze i niepełnosprawne - czytamy w press.pl
Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.