Klienci lubią polować na okazje typu torby Wittchen w dyskontach

Autor: www.dlahandlu.pl 7 lipca 2015 09:58

Klienci lubią polować na okazje typu torby Wittchen w dyskontach Dyskonty już dawno przestały być sklepami stricte spożywczymi; fot. shutterstock

Według prowadzonych przez agencję badawczą Inquiry badań, polscy konsumenci kierują się przy wyborze sklepu w dużej mierze szerokim asortymentem i cenią sobie sklepy, które mają w ofercie „wszystko, czego potrzebuję”. Szczególnie atrakcyjne dla klientów są oferty dyskontów, które już dawno przestały być sklepami stricte spożywczymi.

W ofercie sieci takich jak Biedronka czy Lidl można znaleźć ubrania, obuwie, elektronikę, a nawet galanterię skórzaną, jak np. specjalna kolekcja firmy Wittchen sprzedawana w Lidlu pod koniec 2014 roku. Jednak tego rodzaju akcje w przypadku dyskontów są z zasady krótkoterminowe i wymagają dodatkowego wsparcia promocją w gazetce na dany tydzień.

- Trzeba podkreślić, że takie akcje stanowią nieodłączny składnik koncepcji sklepu dyskontowego, a wielu klientów wręcz poluje na takie okazje. W przypadku akcji z marką Wittchen nowością było to, że w ofercie dyskontowej pojawiły się produkty „z górnej półki” i mimo promocji, w wysokiej cenie. Markowe wyroby w dyskontach to nie jedyne zmiany w asortymencie wielkich sieci, jakie zaobserwowaliśmy w Inquiry na przestrzeni ostatnich miesięcy. Od jakiegoś czasu w Media Markt możemy kupić napoje, w H&M kosmetyki, a w drogeriach Rossman – żywność ekologiczną i produkty dla zwierząt. Dodatkowy asortyment sprawdza się pod warunkiem, że z punktu widzenia klienta ma on logiczne uzasadnienie. Warto zatem przyjrzeć się potrzebom odwiedzających daną sieć klientów - podkreśla Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry.

Według eksperta asortyment należy jednak wzbogacać z umiarem i w oparciu o preferencje grupy docelowej. Nietrudno bowiem o przykłady oferty dokładanej do podstawowego asortymentu nieco na siłę.

- Czy koniecznie chcemy kupować ubezpieczenia w kiosku z prasą? Albo hot dogi w księgarni? Jak zawsze, punktem wyjścia przy decyzji o wprowadzaniu nowego asortymentu powinny być potrzeby klienta. Warto zbadać, jak nowa oferta wpłynie na wizerunek sklepu  i satysfakcję z zakupów. Jeśli pozytywnie, to niech jedynym ograniczeniem we prowadzaniu nowych produktów lub usług będzie wielkość sklepu - podkreśla prezes Inquiry.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,68

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.