Kobiety kupują produkty, które pokazują ich pozytywny wizerunek w reklamach

Autor: Hanna Przybylska 2 stycznia 2017 11:47

Kobiety kupują produkty, które pokazują ich pozytywny wizerunek w reklamach Fotolia


Według raportu „She knows” 52 proc. kobiet przyznaje się do zakupu pod wpływem pozytywnego wizerunku kobiety w kampaniach reklamowych. Dlatego firmy zaczynają tworzyć kampanie wizerunkowe skrojone specjalnie pod płeć piękną.

Ważne jest też, aby opowieść, którą zaczynamy w kampaniach ATL-owych była kontynuowana w punktach sprzedaży. Tylko wtedy będzie ona wiarygodna i zachęci do zakupu. Niestety wiele brandów o tym zapomina. W telewizji oglądamy piękne, wyrafinowane i subtelne dzieła reklamowe za kilkaset tysięcy złotych, a przy półce traktujemy kobiety jak zakupowe roboty skonstruowane w najbardziej prymitywny sposób. W ATL obiecujemy cudowne emocje, a w POS dajemy tylko proste mechanizmy sprzedażowe i najbardziej popularne sposoby motywowania do zakupu. Zwiększamy na chwilę sprzedaż, ale nie budujemy długofalowej relacji z kobietami i przywiązania do marki. Efektem jest „skakanie” konsumentek pomiędzy konkurencyjnymi markami, które w danym momencie mają bardziej atrakcyjną ofertę w sklepie. Celem jest sytuacja, w której promocja działa dłużej – konsumentki nadal chcą kupować markę pomimo tego, że nie rozdajemy już gratisów.

Albedo Marketing pracuje dla kilku marek firmy Henkel. Grupą docelową są głównie kobiety. Przygotowując dla nich promocje agencja stara się nie tylko generować sprzedaż, ale wzmacniać lojalność i dobrą reputację brandów. Do prowadzonych dla Henkel akcji, agencja stara się tworzyć takie materiały POS, które wywołają uśmiech, dodadzą pozytywnej energii oraz sprawią, że kobiety poczują się rozumiane przez promowaną markę. Bardzo istotnym elementem jest również dobór nagród. Powinny wyprzedzać trendy i trafiać w najskrytsze potrzeby kobiet. 

Przykładem takiej akcji jest loteria promocyjna organizowana dla marki Perwoll „Odkryj nowy wymiar stylu”. Jej twarzą została ambasadorka marki Maja Sablewska, a nagrodami były dwa wyjazdy na zakupowe szaleństwo do Londynu z celebrytką. W promocji dla marki Syoss „Stwórz swój własny zestaw Syoss Box!” kluczem było poczucie wyjątkowości. Korzystając z interaktywnego testu umieszczonego na stronie internetowej akcji, każda dziewczyna mogła stworzyć unikalny zestaw kosmetyków skomponowany specjalnie dla niej.

W promocjach skierowanych do kobiet, jak w całym marketingu, kluczem jest dobre zrozumienie komu sprzedajemy i dlaczego. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane