Komentarz: "Nieudana" promocja nie powinna zaszkodzić markom Lidla

Autor: pr, dlahandlu.pl 15 listopada 2016 11:41

W ostatnim czasie głośno było o promocji sieci sklepów Lidl – „Sprytnie i tanio”. Przetestowana wcześniej w Niemczech i w Szwajcarii akcja, w Polsce dość szybko została przerwana przed czasem z powodu występujących na szeroką skalę zwrotów kosztów, z jakich korzystali klienci. Czy wcześniejsze zakończenie promocji wpłynie negatywnie na wizerunek Lidla lub sprzedawanych przez niego produktów własnej marki?

- Promocje typu "Gwarancja Zwrotu" są najczęściej stosowane przy wprowadzaniu nowych produktów lub próbie przełamania naturalnej obawy większości konsumentów przed zakupem i użyciem nieznanego produktu. Lidl zsynchronizował swoją akcję z kampanią medialną, bazującą na autorytecie znanej agencji badawczej, która mówiła iż: "w badaniu GfK większość konsumentów potwierdziła, że produkty marek Lidla są co najmniej tak samo dobre jak produkty znanych producentów". Łączenie tych dwóch mechanizmów jest bardzo rzadkie i powinno dać wyjątkowo mocne skutki dla marek Lidla, z tym, że okazało się, że organizatorzy akcji pominęli typowe zabezpieczenia skali ewentualnych "nieusatysfakcjonowanych klientów". Typowe zabezpieczenia to konieczność jednoczesnego posiadania paragonu i zwrot całego lub większej części zakupionego produktu. Lidl uznał, że wystarczy oddać puste opakowanie, bez żadnych ograniczeń ilościowych i to pogrążyło całą promocję. Szybkie zakończenie promocji było zgodne z regulaminem i pomimo oficjalnego oburzenia wielu klientów, nie powinno wpłynąć na wizerunek marek własnych Lidla. U większości klientów występuje mechanizm zrozumienia oczywistej pomyłki organizatora. Kolejne podejście do tego typu promocji będzie już dla Lidla dużo trudniejsze - komentuje Wiktor Miałkowski, Partner Pro Business Solutions.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.