Komisja Etyki Reklamy nie doparzyła się nieprawidłowości w reklamie Biedronki

Autor: o2.pl 6 listopada 2017 17:57

Nawet największe sklepy sieciowe chcą być kojarzone jako "swojskie", które oferują warzywa prosto od rolnika i pieczywo wypiekane zgodnie ze starymi przepisami. Od niedawna takim właśnie chlebem kusi Biedronka. Pojawiły się jednak wątpliwości, czy reklama nie upiększa nadmiernie rzeczywistości. Sprawie przyjrzała się Komisja Etyki Reklamy, która nie dopatrzyła się manipulacji – informuje serwis o2.pl.

Biedronka od niedawna reklamuje wprowadzenie na swoje półki chleba "jak za dawnych lat". Ma być wypiekany według tradycyjnej receptury w piecu opalanym drewnem, co gwarantuje dłuższą świeżość. Niektórzy odbiorcy mieli jednak wątpliwość co do tego, czy ten dyskontowy produkt jest tym, jak się go przedstawia. Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga, której autor twierdził, że sieć wprowadza klientów w błąd, gdyż Biedronka żadnej własnej piekarni nie posiada, a wypiek pieczywa odbywa się na zasadzie odpieku półproduktu głęboko mrożonego.

W oświadczeniu dla Komisji czytamy, że chleb rzeczywiście wypiekany jest w piecu opalanym drewnem, przy czym nie ma to miejsca na terenie sklepu, lecz u partnera handlowego – w piekarni Nowakowski. Chleb jest wypiekany na zakwasie, a fakt dokonywania w sklepach sieci Biedronka tzw. "dopieku" chleba przez czas 10-20 minut, nie pozbawia reklamowanego produktu walorów, jakie nadaje mu wypiek w piecu opalanym drewnem. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,90

  • Śr

    5,13

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.