Komisja Etyki Reklamy nie doparzyła się nieprawidłowości w reklamie Biedronki

Autor: o2.pl 6 listopada 2017 17:57

Nawet największe sklepy sieciowe chcą być kojarzone jako "swojskie", które oferują warzywa prosto od rolnika i pieczywo wypiekane zgodnie ze starymi przepisami. Od niedawna takim właśnie chlebem kusi Biedronka. Pojawiły się jednak wątpliwości, czy reklama nie upiększa nadmiernie rzeczywistości. Sprawie przyjrzała się Komisja Etyki Reklamy, która nie dopatrzyła się manipulacji – informuje serwis o2.pl.

Biedronka od niedawna reklamuje wprowadzenie na swoje półki chleba "jak za dawnych lat". Ma być wypiekany według tradycyjnej receptury w piecu opalanym drewnem, co gwarantuje dłuższą świeżość. Niektórzy odbiorcy mieli jednak wątpliwość co do tego, czy ten dyskontowy produkt jest tym, jak się go przedstawia. Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga, której autor twierdził, że sieć wprowadza klientów w błąd, gdyż Biedronka żadnej własnej piekarni nie posiada, a wypiek pieczywa odbywa się na zasadzie odpieku półproduktu głęboko mrożonego.

W oświadczeniu dla Komisji czytamy, że chleb rzeczywiście wypiekany jest w piecu opalanym drewnem, przy czym nie ma to miejsca na terenie sklepu, lecz u partnera handlowego – w piekarni Nowakowski. Chleb jest wypiekany na zakwasie, a fakt dokonywania w sklepach sieci Biedronka tzw. "dopieku" chleba przez czas 10-20 minut, nie pozbawia reklamowanego produktu walorów, jakie nadaje mu wypiek w piecu opalanym drewnem. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,47

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane