Komputronik tworzy nowy koncept - Megastore

Autor: ISBnews 30 listopada 2012 09:44

Mimo słabszych rok do roku wyników za I poł. roku obrachunkowego 2012/213, Komputronik podtrzymuje prognozy finansowe, poinformował prezes Wojciech Buczkowski. W kolejnych miesiącach spółka chce zwiększyć sprzedaż e-commerce i zwiększyć udział modelu agencyjnego. W planach ma także stworzenie nowego konceptu pod nazwą Komputronik Megastore.

"Wyniki października pokazały 16-proc. dynamikę przychodów, a dane za listopad, choć jeszcze są to informacje niepełne, dadzą istotnie wyższą dynamikę niż październik. W handlu tradycyjnie koniec roku to okres żniw, co sprawdza się także teraz. Nie zmieniamy więc naszych prognoz finansowych na ten rok" - powiedział Buczkowski podczas konferencji prasowej.

Prognoza Komputronika na rok obrotowy 2012/2013 zakłada wypracowanie 1,14 mld zł przychodów, 23,5 mln zł EBITDA oraz 7,3 mln zł zysku netto. Po I połowie roku spółka miała 447,7 mln zł przychodów i 4,0 mln zł straty netto. Przy ich realizacji spółka wypłaci dywidendę. "Jeśli prognozy zostaną zrealizowane, to utrzymamy dotychczasową politykę dywidendową. To oznacza wypłatę do 20% zysku netto" - zapowiedział Buczkowski.

Natomiast w celu poprawy wyników w kolejnych okresach spółka planuje spore zmiany w strategii sprzedaży. "Chcemy dostosowywać się do warunków rynkowych i zmniejszać w przyszłości liczbę salonów własnych, wierzymy w szybki rozwój e-commerce. W dużych miastach będziemy stawiać na jeden specjalistyczny punkt sprzedaży" - wyjaśnił.

Spółka chce także stworzyć nowy koncept pod nazwą Komputronik Megastore, które będzie centrum sprzedażowo-rozrywkowo-szkoleniowym. Pierwszy taki punkt ma powstać w I kw. 2013 r. w Warszawie, a kolejny w II kw. 2013 w Poznaniu. Docelowo planowane jest uruchomienie 6 takich centrów. "Chcemy je budować w oparciu o współpracę z dostawcami, liczymy, że sfinansują około połowy kosztów budowy sklepu. Po rozmowach z kooperantami jestem dobrej myśli w tej kwestii" - powiedział Buczkowski.

Prezes spółki zapowiedział także zmianę koncepcji sprzedaży w sieci franszyzowej. W ostatnich miesiącach Komputronik testował model agencyjny i dobre wyniki sprzedaży w tym koncepcie spowodowały decyzję silniejszej aktywności w tym kierunku. "Obecnie mamy 14 salonów agencyjnych, a do końca roku obrachunkowego planujemy ich 30, a docelowo będzie ich 70. Nasi partnerzy franszyzowi są pozytywnie nastawieni do tej zmiany" - powiedział prezes.

Buczkowski zaznaczył jednak, że franszyza będzie nadal rozwijana, więc nominalnie liczba punktów nie powinna ulec większej zmianie.
Komputronik SA, dystrybutor sprzętu IT, jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2007 roku.Spółka wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Komputronik, do której należy również Benchmark Sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o. W roku obrotowym 2011/2012 (1 kwietnia 2011 r. - 31 marca 2012 r.) odnotowała 1.048,75 mln zł skonsolidowanych przychodów. W ujęciu jednostkowym było to 1.029,31 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Zenk 2012-12-03 19:34:49

    Fajnie, jesli tylko w takim megastorze można byłoby potestować trochę sprzętu i nowości to ja jestem jak najbardziej ZA bo w większości marketingów są atrapy a nie sprzęt ;/

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,20

  • Śr

    9,28

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane