PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Kondej Marketing: Biedronka i Tesco na czele, ale nawet liderzy mają swoje słabe punkty

Autor: Kondej Marketing/dlahandlu.pl 27 lutego 2013 09:52

Kondej Marketing: Biedronka i Tesco na czele, ale nawet liderzy mają swoje słabe punkty

W aktualnej edycji Rankingu nr 13 dwaj liderzy Biedronka i Tesco (hipermarkety) utrzymali swoje pozycje, jednakże grupa pościgowa jest coraz bliżej. Biedronka dokonuje przekształceń swoich sklepów, lecz przy tej okazji traci dotychczasową przewagę cenową. Dyskontem nie chce być, supermarketem nie będzie, więc pozostaje wydawanie milionów na przekonywanie klientów, że Biedronka jest najlepsza - czytamy w komentarzu do Rankingu Kondej Marketing.

Hipermarkety Tesco czeka długi proces całkowitej modernizacji, gdyż konsumenci przestają już prezentować bezwarunkowe uwielbienie dla wielkopowierzchniowych sklepów. W czasach, w których lojalni nie są nawet najbliżsi przyjaciele, Auchan posiada zadziwiająco duży odsetek wiernych i przywiązanych klientów. Wynika to nie tylko z najniższych obecnie cen na rynku, ale i z szerszej koncepcji łączenia hipermarketu z galerią handlową, z innymi sklepami (Leroy Merlin czy Decathlon) oraz z tanimi stacjami paliwowymi.

Lidl pnie się niezmiennie w górę od czasu, gdy sensowni marketingowcy zmienili reklamowe hasło i konsekwentnie zachęcają do zakupów bardziej wymagających klientów. Określenie „dyskont delikatesowy" brzmi zapewne dziwnie, ale formuła łączenia relatywnie niskich cen z akceptowalną jakością i delikatesowymi promocjami spotyka się z żywym odzewem ze strony polskich konsumentów. Z operatorów obecnych w pierwszej dziesiątce warto wymienić Netto, Intermarche oraz Piotra i Pawła. Są to zupełnie odmienne koncepty, lecz każdy z nich wykazuje wysoką dynamikę rozwojową. Netto w sposób mistrzowski łączy niskie ceny produktów markowych z rozszerzaniem linii marek własnych. Intermarché ma ofertę na tyle atrakcyjną (łącznie z produktami wytwarzanymi w sklepach), że coraz śmielej atakuje rynek większych miast. Piotr i Paweł umiejętnie uniknął przydania sobie łatki drogich „delikatesów", stąd jest odwiedzany przez większą grupę klientów, a nie tylko przez osoby z europejskimi ciągotkami.
W kategorii sklepów MSD (sklepów do 300 mkw. powierzchni) na czele nadal znajdują się Delikatesy Centrum. Podobnie jak wszystkie sieci należące do Grupy Eurocash, utraciły one jednak rozwojowy impet. Wynika to ze strategicznych dylematów związanych z zarządzaniem dużą ilością sieci (łącznie z przejętymi od Emperii), których sklepy często walczą po dwóch stronach ulicy o tych samych klientów.
Spośród podmiotów wykazujących największą dynamikę rozwoju, zadziwiać może obecność Marcpolu. Ta sieć, której wielu wróżyło upadek lub przejęcie, ma się coraz lepiej i tworzy nowe punkty handlowe. Delikatesy Alma uniknęły smutnego losu Bomi i potwierdzają, że na polskim rynku jest również miejsce na ofertę z wyższej półki jakościowej. Pod warunkiem, że ceny nie są z księżyca, a lokalizacje są w największych miastach.
Porównanie aktywności sieci detalicznych na polskim rynku jednoznacznie wskazuje na coraz większe zróżnicowanie w polskim handlu spożywczym. Nadal czynnikiem najważniejszym jest cena, lecz na rynku jest miejsce zarówno dla sklepów małych i dużych, dla różnych formatów i konceptów. Kryterium powodzenia stanowi dostosowanie oferty do ciągle zmieniających się oczekiwań polskich konsumentów, którzy od czasu do czasu wybierają się na większe zakupy, innym razem chcą je zrobić szybko, a potem szukają produktów wysokiej jakości. Najtrudniej jest z klientami, którzy chcą nabyć produkty najwyższej jakości w najniższych cenach. Ale z tym muszą radzić sobie handlowcy, którzy przekonują w swoich promocjach, że takie połączenie jest możliwe - napisano w komentrzu do Rankingu Kondej Marketing.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,98

  • Śr

    8,58

  • Min

    5,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8189

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane