Konkurencja Amazona wymusza na Walmarcie inwestycje w e-commerce

Autor: dlahandlu.pl, za retaildetail.eu 20 października 2017 13:22

Amerykańska sieć Walmart zmniejszyła koszty o 27 milionów dolarów (23 miliony euro), dzięki kilku drobnym zmianom. Tylko dzięki zmianie rozmiaru plastikowych toreb koncern zaoszczędził 20 milionów dolarów – informuje serwis retaildetail.eu. Działania Walmarta to część planu cięcia kosztów, dzięki któremu firma może dalej inwestować w e-commerce i przemodelowanie sieci sklepów.

Sieć zamierza otwierać w USA mniej sklepów stacjonarnych, niż dotychczas. W 2019 roku liczba nowych otwarć będzie najniższa od 25 lat. 

W 2017 roku Walmart otworzy 111 sklepów, ale w 2018 roku już tylko 55. Plany na 2019 rok zakładają dalsze zmniejszenie liczby otwarć o 50 proc. Dla porównania, w latach 2015 i 2016 sieć otworzyła łącznie około 500 sklepów.

Spółka ponosi wysokie koszty inwestycji w dział e-commerce, jednak Walmart spodziewa się ich obniżenia w najbliższych kilku latach, głównie z tego względu, że największe inwestycje zostały już poczynione.

Działania Walmarta wymuszone są coraz silniejszą konkurencją ze strony Amazona, który powoli, ale zdecydowanie, wkracza na amerykański rynek spożywczy. Ten gigant e-commerce sfinalizował niedawno zakup sieci stacjonarnych sklepów Whole Foods.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,81

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane