Konsekwencje starzenia się społeczeństwa dla branży handlowej
Polskie społeczeństwo się starzeje. Z jednej strony rośnie liczba dojrzałych klientów przyzwyczajonych do tradycyjnego robienia zakupów w sklepach stacjonarnych czy bazarach. Z drugiej strony pokolenie ludzi młodych jest bardzo „zwirtualizowane”. W konsekwencji rosną różnice między tymi dwoma grupami konsumentów w zakresie zwyczajów zakupowych. Jakie może mieć to konsekwencje - analizuje Paweł Bombola, manager w warszawskim biurze Simon - Kucher & Partners.
Wyobraźmy sobie, że co raz mniej osób robi zakupy w dużych sklepach, a jednocześnie ceny w tych sklepach rosną na skutek zmian podatkowych i znikającej ekonomii skali. Co to oznacza dla dojrzałego konsumenta? Wzrost cen, który może być trudny do „przełknięcia” ze względu na ograniczenia dochodowe. Już dziś sieci handlowe powinny się zastanowić, w jaki sposób zareagować w takiej sytuacji i co zrobić, aby zainteresować zakupami u siebie „wirtualnych” klientów?
Zmiany społeczne to również zmiana sposobu życia i potrzeb konsumpcyjnych. 20 lat temu standardem był obiad spożywany w domu. Obecnie, szczególnie w dużych miastach, coraz chętniej ludzie jedzą „na mieście”, często w pędzie. Co to oznacza? Wzrost znaczenia dostawców oferujących „szybkie jedzenie”. Współczesny konsument chce zjeść, szybko, zdrowo i tanio. Czy Twój dział handlowy jest gotowy, aby sprostać takim wymaganiom? Jeszcze do niedawna nikt nie myślał o sprzedaży żywności na szeroką skalę w Internecie. Obecnie pojawiają się start-upy, które oferują nie tylko świeżą żywność, ale świeżą żywność przygotowywaną według tradycyjnych receptur (ręcznie) lub żywność z najdalszych zakątków świata.
Jest zatem o czym myśleć. Granice, które wydawały się trwałe szybko znikają. Ponownie widzimy połączone wspólne działanie zmian technologicznych oraz zachodzących zmian społecznych. Sieci handlowe stają w obliczu kolejnych wyzwań - zauważa Paweł Bombola.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WYBRANE DLA CIEBIE
- Cz 22:49 Sprzedaż i wyniki Amazona lepsze od oczekiwań
- Cz 22:44 Radni Bytomia zdecydowali o zakazie sprzedaży alkoholu nocą od 1 lipca
- Cz 22:42 Nielsen: 40 proc. kiełbasy paczkowanej sprzedaje się od maja do sierpnia
- Cz 22:42 Wtorek i piątek najpopularniejsze na dostawy e-zakupów spożywczych
- Cz 17:50 W sobotę Biedronka otworzy sklep w Sosnowcu
- Cz 17:42 Cena cukru najniższa od 2015 r., mimo to podaż nie maleje
- Cz 17:34 Założyciel Emperii Artur Kawa rezygnuje z zasiadania w radzie nadzorczej spółki
- Cz 17:26 Umowa z PZPN przedłużona - akcja lojalnościowa i gadżety piłkarskie w Biedronce
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
Starbucks: Przyjdź po kawę ze swoim kubkiem
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Solidarność Tesco: Zmiany stanowisk pracy są wprowadzane niezgodnie z prawem
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
-
Na niehandlowych niedzielach mogą skorzystać takie sieci jak: Biedronka,...
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Analitycy spodziewają się dwucyfrowych wzrostów sprzedaży LPP i CCC
- 3 LPP chce wypłacić 40 zł dywidendy na akcję
- 4 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 5 Media Expert wchodzi do Rybnika
- 6 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »SZUKAJ PRZETARGÓW
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Chrzanów), Batalionów Chłopskich 79, My Bemowo 3, MB3-2E74
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Chrzanów), Batalionów Chłopskich 79, My Bemowo 3, MYB-1C67
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Chrzanów), Batalionów Chłopskich 79, My Bemowo 3, MB3-5C120
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Chrzanów), Batalionów Chłopskich 79, My Bemowo 3, MB3-5C118